تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
در پاسخ به رویداد۲۴ مطرح شد؛

واکنش وزیر صنعت به نحوه دریافت ارز دولتی توسط شرکت نودیس پرداز

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: اینکه شزکتی یک ماه وارد بازار شده یا عضو اتحادیه نبوده، ممنوعیتی ایجاد نمی‌کند و مانع فعالیت آنها نمی‌شود.
رویداد۲۴ محمد شریعتمداری در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال رویداد۲۴ درباره چگونگی تخصیص 26 میلیون یورو ارز به شرکت نودیس پرداز در حالی که این شرکت، عضو اتحادیه نبوده و حدود یک ماه به بازار موبایل وارد شده بود، گفت: اینکه شزکتی یک ماه وارد بازار شده یا عضو اتحادیه نبوده، ممنوعیتی ایجاد نمی‌کند و مانع فعالیت آنها نمی شود اما اینکه واردات از طریق کارت بازرگانی انجام می‌شده و دارای ضوابط خوبی نبوده، ضعف بود. البته این موضوع بررسی شد و آیین‌نامه جدیدی در کمسیون ماده یک مطرح شد که در حال پیگیری است.

او ادامه داد: پس از ابلاغیه آقای جهانگیری مقرر شد افرادی که دارای سایقه تجاری مرتبط نباشند، احازه واردات نخواهد داشت. ضمن اینکه باید روند خرید و فروش به صورت عادلانه باشد، نه آنکه یک نفر با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به احتکار یا فروش چند برابری تلفن همراه کند.

شریعتمداری درباره اینکه ارز دولتی چگونه با حساب‌های پتروشیمی کارسازی شده است، گفت: قبل از تفکیک کالاها به ۳ گروه همه کالاها از یک سبد واحد ارزی استفاده می‌شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان