تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

اختصاص بسته حمایتی ۶۰۰هزار تومانی به اقشارآسیب‌پذیر/ ۲۰میلیون نفر بسته حمایتی می‌گیرند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به توافقات صورت گرفته در جلسه غیر علنی امروز مجلس گفت: در این نشست مقرر شد که در دو مرحله بسته‌های حمایتی به بخشی از مردم و در هر مرحله ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود.
اختصاص بسته حمایتی ۶۰۰هزار تومانی به اقشارآسیب‌پذیر/ ۲۰میلیون نفر بسته حمایتی می‌گیرند
رویداد۲۴ بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه غیر علنی امروز گفت: جلسه غیر علنی امروز مجلس، با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برای بررسی وضعیت اقتصادی برگزار شد.

نعمتی در ادامه افزود: با توجه به بحث‌هایی که در بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب پذیر است، مقرر شد ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند و ممکن است بخشی از آنها کارمندان، کارگران و افراد تحت پوشش کمیته امداد یا تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند، در دو مرحله بسته حمایتی دریافت کنند.

وی عنوان کرد: هر مرحله حدود ۳۰۰ هزار تومان است که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد که کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، برنامه و بودجه و صنایع مجلس جلسات متعددی با دولت داشته باشند، گفت: مقرر شد که در این جلسه موارد موجود در بحث تولید و گرانی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد تا ارتباط نزدیکی بین دولت و مجلس برقرار شود که بتوانیم مشکلات بخش تولید را حل کنیم.

نعمتی با بیان این که موضوع مهار نقدینگی یکی از بحث‌های جدی در این زمینه بود، اظهار داشت: ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد و مقرر شد که دولت و مجلس با همفکری هم به راه‌هایی برسند که نقدینگی را مهار کرده و اقدام عملی انجام دهند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه دانست و افزود:‌ در همین رابطه رییس سازمان برنامه و بودجه و سایر اعضای دولت قول دادند که این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه بر لزوم عدم برداشت از ذخایر کشور تاکید شد، تصریح کرد: ما بر مبنای این جلسه و جلسات گذشته عنوان کردیم که تلاش دولت باید بر این باشد که از منابع ارزی و صندوق ذخیره ارزی به هیچ وجه برداشت نشود، زیرا این صندوق برای آیندگان است و باید آن را حفظ کرد.

نعمتی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی از نظر تامین کالاهای اساسی و کوتاه و میان و بلند مدت وجود ندارد، گفت: وزیر جهاد کشاورزی و معاون اقتصادی وزارت صنعت به مجلس قول دادند که نیازمندی‌های کالاهای اساسی برای بلند مدت را تهیه کنند که تدارک هم دیده‌اند و صندوق‌ها و سیلوها و انبارها اشباع شده‌اند.

این نماینده مجلس در خصوص گرانی ها و افزایش قیمت‌ها هم گفت: در این جلسه رییس سازمان تعزیرات گزارشی از نوع برخورد با گران فروشی و چند قیمتی‌ها دادند. همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه درباره‌ بحث‌های نوسانات قیمت ارز مواردی را مطرح کردند.

وی در ادامه افزود: معتقدیم دولت و مجلس و قوه قضاییه باید همسو با یکدیگر تلاش کنیم که موضوع گرانی‌ها و چند نرخی ها را در اسرع وقت کنترل کنیم.

نعمتی در ادامه عنوان کرد: اصلی‌ترین موضوع مطرح در این جلسه تعیین زمان بندی اقدامات دولت بود، به این معنا که دولت باید در تمامی موضوعات برنامه‌ها را به مجلس اعلام کند و خوشبختانه محمدباقر نوبخت هم قول داد برنامه زمان بندی مشخص برای اقدامات دولت را به مجلس ارائه دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که کالاهای اساسی شامل چه مواردی می‌شود گفت: دولت مکلف است که ۲۵ قلم کالا را تامین و به مردم نیازمند بدهد. این افراد شامل 6 میلیون حقوق بگیر و ۱۴ میلیون اقشار مختلف هستند که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند و این کالاها مربوط به اقلام روزمره و نیازمندی‌های مردم همچون کره، ماست، تخم مرغ و غیره است.

نعمتی در ادامه افزود: قرار است این تامین کالا  در شش ماهه دوم سال در دو نوبت این اتفاق بیفتد و محل پرداخت و عدد آن مشخص است که مجموعه پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه افراد مشمول این بسته‌های حمایتی مشخص و بانک اطلاعاتی آنها تشکیل شده است که از طریق آن اقدام صورت می‌گیرد، گفت: فرض کنیم فردی که پرداخت کننده به بیمه تامین اجتماعی باشد، اگر کمتر از سه میلیون تومان دریافتی داشته باشد خانواده‌اش تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نعمتی در خصوص زمان معرفی وزرای پیشنهادی دولت هم گفت: با توجه به مذاکره‌ای که با آقای واعظی داشتم مقرر شد که چون هفته آینده هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه است، دولت وزرای مد نظر را هفته آینده معرفی کند تا در مدت خود در مجلس معرفی شوند.

وی در ادامه افزود: این وزرا شامل اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و تعاون و کار و رفاه اجتماعی است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا شریعتمداری و آخوندی استفعا کرده‌اند، گفت: هنوز این وزرا استعفا نکرده‌اند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان