تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ بررسی کرد؛

دلار تقلبی از اصل چگونه شناسایی می‌شوند؟/ دلار سبز و دلار قبل از سال ۱۹۸۹ نخرید

۲ نوع دلار در بازار وجود دارد دلار سبز و آبی رنگ که معمولا دلار آبی رنگ که جدیدتر است از نوع اصل بوده و بیشتر رنگ سبز آن تقلبی است.

دلار آبی بخریم یا سبز رنگ؟ / راه های شناختن دلار تقلبی/ کدام دلار ها را نخریم؟

رویداد۲۴ تغییرات لحظه‌ای نرخ دلار علاوه بر بهم خوردن تعادل بازار، این مشکل را نیز ایجاد کرد که میزان ورود دلارهای تقلبی به بازار را نیز افزایش داد. آنگونه که برخی فعالان ارزی گفته‌اند به تازگی اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری تقلبی در بازار زیاد شده که به صورت تا نخورده عرضه می‌شوند. برخی صرافان گفته‌اند گاهی شناسایی این اسکناس‌ها برای برخی خود آنها هم سخت شده است و بسیار پیش می‌آید که این دلارها دست به دست در بازار می‌چرخد و بین اسکناس‌های واقعی به مردم فروخته شود.

هرچند مقدار ارز دلار جعلی که وارد بازار شده است میزان قابل توجهی نیست، اما فعالان بازار ارز را به دلیل نوع ظرافت جعل شده آن نگران کرده است با این حال شواهد نشان می‌دهد که امکان جعل آن در کشور وجود نداشته و از یکی از کشور‌های همسایه وارد کشور شده است. یکی از فعالان ارز به رویداد۲۴ می‌گوید جلوگیری از خرید اسکناس‌های تقلبی چند روش دارد که ما هم به کار می‌بریم، اما باز بهتر است دلارها با دستگاه چک شوند.

خرید از مراکز معتبر

بار‌ها گفته شده مردم برای تامین ارز به منابع معتبر مانند بانک و صرافی‌ها مراجعه کنند البته صرافی‌ها موظفند برای خرید و فروش ارز فاکتور خرید و فروش به مشتریان خود بدهند که در آن شماره اسکناس‌های فروخته شده یا خریداری شده، درج شده است البته دلار‌های تقلبی برخی از افرادی که قصد سفر خارج از کشور را دارند را نیز نگران می‌کند، زیرا ممکن است که خرید این اسکناس‌های جعلی مشکلاتی را برای آن‌ها در خارج از کشور بوجود آورد؛ درست همان اتفاقی که سال‌های پیش برای برخی از ایرانیان خارج از کشور اتفاق افتاد و منجر به دستگیری آنان شد.

دلار آبی رنگ بخرید

مسعود صراف خیابان گاندی درباره راه‌های شناسایی دلار اصل از تقلبی به رویداد۲۴ می‌گوید: ۲ نوع دلار در بازار وجود دارد؛ دلار سبز و آبی رنگ که معمولا دلار آبی رنگ که جدیدتر است از نوع اصل بوده و امکان تقلب در رنگ سبز بیشتر است.

دلار قبل از سال ۱۹۸۹ نخرید

او ادامه داد: از نخ وسط دلار هم می‌توان به اصل بودن آن پی برد و اگر نخ وسط اسکناس رنگ آبی داشته باشد دلار اصل است همچنین هرچقدر دلار جدیدتر باشد بهتر است و از خریدند دلار قبل از سال ۱۹۸۹ خوددداری کنید.

کاغذ اسکناس‌های جعلی ضخیم‌تر است

ساسان صراف خیابان شریعتی به رویداد۲۴ درمورد روش‌های دیگر شناسایی دلار‌های اصل از فرع گفت: کاغذ اسکناس تقلبی کمی ضخیم‌تر از اسکناس اصل است همچنین در مورد اسکناس ۱۰۰ دلاری یکی از شناسنه‌ها واترمارک است، با نگه داشتن ۱۰۰ دلاری در مقابل نور، تصویر کم رنگ بنجامین فرانکلین (یکی از پدران بنیان‌گذار آمریکا) در فضای خالی راست اسکناس را پیدا کنید تصویر از هر دو سمت اسکناس قابل مشاهده است.

نخ امنیتی اسکناس ۱۰۰ دلاری در تار و پود کاغذ است و چاپی نیست

او ادامه داد: نخ امنیتی اسکناس ۱۰۰ دلاری در تار و پود کاغذ قرار دارد و روی آن چاپ نشده است برای این کار اسکناس را در مقابل نور نگه دارید تا یک نخ امینتی که به صورت عمودی در سمت چپ اسکناس قرار دارد نمایش داده شود. این نخ امنیتی با حروف USA ارقام ۱۰۰ با الگویی متناوب نقش شده و از هر دو طرف اسکناس قابل مشاهده است هنگامی که این نخ در برابر نور ماوراء بنفش قرار می‌گیرد، به رنگ صورتی روشن در می‌آید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار ، بازار ارز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بي نام
|
Turkey
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
سلام.ببخشيد دوتا تاريخ روي اسكناس هست،يكيش زده ١٧٧٩كه روي نخ امنيتي اسكناسه،يه تاريخ ديگه روي مُهري هست كه يه طرف اسكناس زده شده كه اون و ١٩٨٩زده. شما كدوم تاريخ و گفتين؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان