تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

حکم دادگاه بدوی پرونده راننده لندکروز صادر شد

حکم دادگاه بدوی راننده و متهم پرونده تعرض به پلیس راهور استان فارس صادر شد.
حکم دادگاه بدوی پرونده راننده لندکروز صادر شد
رویداد۲۴ راننده و متهم پرونده تعرض به پلیس راهور استان فارس در دادگاه بدوی در ۶ عنوان اتهامی مجرم شناخته شد و جمعاً به ۱۶ سال حبس و سه بار و هر بار ۱۱۱ ضربه شلاق و مجازات تکمیلی محرومیت از تصدی وسائط نقلیه سبک و سنگین در سراسر کشور و منع اقامت در شهرستان شیراز محکوم شد.

بر اساس رأی صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز، اتهامات م. – ک. متهم ۳۳ ساله این پرونده مبنی بر ارتکاب دو فقره بزه توهین به مأمورین، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تخریب عمدی البسه نظامی، تمرد نسبت به مأمورین حین انجام وظیفه، ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی و دو فقره تهدید به استناد مواد متعدد قانون مجازات اسلامی محرز و رأی بر محکومیت وی صادر گردید.

محکوم پرونده به لحاظ ارتکاب دو فقره توهین به دو فقره و هر بار به ۱۱۱ ضربه شلاق، به لحاظ انجام تهدید به قتل به سه سال حبس تعزیری، به لحاظ ارتکاب بزه تخریب البسه پلیس به ۴ سال حبس تعزیری و از باب اخلال در نظم عمومی و امنیت به ۱۱۱ ضربه شلاق و ۱.۵ سال حبس تعزیری و همچنین به لحاظ تمرد نسبت به مأمورین حین انجام وظیفه به ۱.۵ سال حبس و از باب ایراد ضرب و جرح عمدی منجر به ۳ فقره شکستگی دندان‌های پیشین مأمور انتظامی به ۷.۵ سال حبس تعزیری و پرداخت دیه مقرره محکوم گردید.

در رأی صادره همچنین به استناد موادد ۲۳و ۲۴ قانون مجازات اسلامی متهم به لحاظ تتمیم و تکمیل مجازات نیز به دو سال محرومیت از رانندگی و دو سال منع اقامت در شیراز محکوم شد.

بر اساس رأی صادره در خصوص سه عنوان اتهامی تخریب خودرو، تخریب تابلو و افتراء به لحاظ کمبود ادله، رأی بر برائت متهم صادر شد.

همچنین در رأی صادره عنوان شده است که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص متهم پرونده تنها مجازات اشد یعنی ۵/۷ سال حبس و مجازات تکمیلی قابل اجرا می‌باشد.

پیش از این اخبار غیر موثقی از محکومیت متهم پرونده در رسانه‌ها منتشر شده بود.

رأی صادره در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز بر اساس قانون ظرف مدت ۲۰ روز قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان فارس است.

چندی پیش سرنشینان یک لندکروز در جاده دشت ارژن به پلیس راهور حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان