تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
غیرواقعی بودن قیمت قطعات خودرو؛

رفع هیجان بازار خودرو نیازمند منطقی شدن نرخ‌های کارخانه است

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، قیمت های فعلی خودروها در بازار را غیرمنطقی برشمرد و گفت: برای خروج از این وضعیت و کوتاه کردن دست واسطه ها، باید قیمت کارخانه ای بروز و منطقی شود.

رفع هیجان بازار خودرو نیازمند منطقی شدن نرخ های کارخانه است

رویداد۲۴«محمدرضا نجفی منش» گفت: مشابه چنین اقدامی در دهه ۷۰ نیز انجام و قیمت‌ها در بازار به نحوی شد که توانست برای حدود یک دهه ثبات نرخ‌ها را برای صنعت خودرو به همراه آورد.

این مقام صنفی ادامه داد: به این ترتیب، خریداران غیرواقعی و آن‌هایی که مصرف کننده خودرو نیستند از بازار خارج شده و پس از آن شیب نزولی قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

نجفی منش خاطرنشان ساخت: این روند تا آنجا پیش خواهد رفت که به قیمتی برسیم که برای خودروساز و مصرف کنندگان منطقی باشد.
وی یادآورشد: در طول دهه ۷۰، تعیین قیمت به میزان حاشیه بازار، سبب ثبات نر خ.‌های خودرو شد به طوری که با وجود متوسط رشد ۳۰۰ درصدی قیمت کالا‌ها و اجناس در آن سالها، اما قیمت خودرو فقط رشد ۱۳ درصدی را تجربه کرد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور همچنین، خروج شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو را خواستار شد و گفت: تعیین مکانیزم عرضه و تقاضا در حاشیه بازار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌تواند به تثبیت قیمت خودرو منجر شود.

به گفته این مقام صنفی، عمده مشکلات کنونی خودروسازان و قطعه سازان نه از تحریم‌های خارجی، بلکه ناشی از تحریم‌های داخلی و معضلاتی است که خودمان برای صنعت کشور ایجاد کرده ایم و ضروری است در این زمینه برنامه ریزی مدونی انجام شود.

** غیرواقعی بودن قیمت قطعات خودرو

نجفی منش، قیمت قطعات خودرو را نیز غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: اکنون شاهدیم قیمت مواد اولیه رشد یافته، اما قیمت قطعات متناسب با آن افزایش نیافته است.

وی اظهار داشت: عمده مواد اولیه مصرفی در صنعت قطعه سازی فولاد، مس، آلومینیوم و تولیدات پتروشیمی است که در ماه‌های گذشته رشد قیمتی را تجربه کرده اند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: در کشوری همچون چین، مواد اولیه مس و آلومینیوم با قیمت‌هایی به مراتب ارزانتر از قیمت‌های جهانی به دست تولیدکنندگان داخلی می‌رسد تا قطعه سازان آن کشور بتوانند تولیدات قابل رقابت داشته باشند.

نجفی منش گفت: منطقی سازی قیمت قطعات، به تعیین قیمت واقعی برای خودرو‌ها خواهد انجامید.

پیش از این رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: امروز در بازار خودرو، با قیمت‌های غیرواقعی مواجه ایم و این وضعیت پیش از هر چیز به دلیل حضور دلالان است.

به گفته «سعید موتمنی»، با این حال، تلاش دلالان بزرگ برای بالا نگه داشتن قیمتها، به رکود این بازار منجر دامن می‌زند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی، خودرو از کارخانه‌ها بیرون می‌آید، اما به دلیل سوداگری واسطه ها، به مشتریان واقعی نمی‌رسد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Milad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
پس این قیمتا چی شد.بابا قیمت کارخانه رو قطعی کنین تا همه چی درست بشه.
نظرات شما
پیشخوان