تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ترامپ:

خاورمیانه بخش زشت و منحوس جهان است

وی مدعی شد: اگر شما به آن سوی دیگر جهان، یعنی ایران نگاه کنید متوجه می‌شوید که آن‌ها چه کار‌هایی با مردم انجام داده‌اند، کار‌هایی وحشتناک و شرورانه.

 رویداد۲۴ رئیس جمهور آمریکا هنگام اظهارنظر درباره ماجرای قتل خاشقجی، منطقه خاورمیانه را بخش زشت و منحوس جهان توصیف کرد و برای توجیه این اظهار نظر خود مدعی نقض حقوق بشر توسط ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در بحبوحه جنجال‌ها بر سر ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، در جمع خبرنگاران در کاخ سفید خاورمیانه را بخش زشت جهان توصیف کرد.

ترامپ در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره این اتفاق، تلاش کرد اذهان را از ماجرا منحرف کند و پای وضعیت حقوق بشر در ایران را به میان کشد.

وی مدعی شد: اگر شما به آن سوی دیگر جهان، یعنی ایران نگاه کنید متوجه می‌شوید که آن‌ها چه کار‌هایی با مردم انجام داده‌اند، کار‌هایی وحشتناک و شرورانه.

وی در ادامه گفت: البته این توجیهی برای اتفاقی که درباره عربستان سعودی افتاده نیست. به هیچ وجه توجیه نیست. منتها نگاه کنید، آنجا بخش زشت دنیاست. منطقه منحوسی است. بخش منحوسی از جهان است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اگر آنچه می‌گویند، اتفاق افتاده باشد و حقایق روشن شود، اتفاق بسیار بدی است.

ترامپ به ماجرای قتل خاشقجی اشاره دارد که اوایل ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) در حالی‌که در ترکیه به‌سر می‌برد، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و از ساختمان کنسولگری خارج نشد.

ترکیه به محض انتشار خبر ناپدید شدن این روزنامه‌نگار منتقد عربستانی اعلام کرد که وی در کنسولگری به قتل رسیده و جسدش نیز از ساختمان خارج شده است، اما مقامات عربستان ابتدا از هرگونه اظهارنظر درباره این ماجرا سر باز می‌زدند. سعودی‌ها در نهایت اعتراف کردند که خاشقجی در یک درگیری در کنسولگری کشته شده و حکومت عربستان نیز نقشی در این اتفاق نداشته است.

با این حال، رئیس جمهور آمریکا در اظهار نظر‌های مختلف و متفاوت خود درباره این ماجرا، بازهم عربستان را یک متحد خوب توصیف کرد و ضمن دفاع از این کشور گفت که سعودی‌ها کمک زیادی به آمریکا و اسرائیل کرده‌اند.

ترامپ، اما در جایی دیگر از عربستان سعودی انتقاد کرد و تلاش‌های مقامات سعودی (در این ماجرا) را بدترین نوع سرپوش گذاشتن توصیف کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جمال خاشقجی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
ترابه خدانگاه‌ کنید یک قمارخانه دارعیاش نژادپرست عهدشکن بی سواد که باصهیونیستهای کودک کش که القایده وداعش راخلق کرده اندومنطقه رابه آشوب کشیده اندداره به مهدتمدن بشریت میگه منحوس. نحس خودتی لات بی سروپای گاوچران
نظرات شما
پیشخوان