تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
اولین سخنرانی ولیعهد عربستان پس از قتل روزنامه‌نگار سعودی؛

محمد بن سلمان: می‌خواهند با قتل خاشقچی بین ترکیه و عربستان شکاف ایجاد کنند/ قتل خاشقجی وحشتناک بود

ولیعهد سعودی گفت : اجازه نخواهد داد برخی با استفاده از قضیه خاشقچی، بین ترکیه و عربستان سعودی شکاف ایجاد کنند.

رویداد۲۴ «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در نشست موسوم به «ابتکار آینده سرمایه» که از آن تحت عنوان «داووس صحرا» نام برده می‌شود و از سوی بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها بایکوت شده بود، سخنرانی کرد.

ولی‌عهد سعودی در دومین روز این نشست که «سعد الحریری»، نخست وزیر لبنان و «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولی‌عهد بحرین حضور داشتند، سخنرانی کرد.

او در پاسخ به مجری این نشست که از او خواست در مورد ماجرای قتل «جمال خاشقچی»، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد آل سعود در کنسولگری سعودی گفت‌وگو کند، اظهار داشت که قتل خاشقچی «جنایت وحشتناک و دردناکی» بود.

بن سلمان مدعی شد که حادثه قتل جمال خاشقچی برای همه دنیا و سعودی‌ها «بسیار دردآور» بود و دولت سعودی آمران این «جنایت» را به سزای اعمال خودشان خواهد رساند.

او گفت که با دولت ترکیه برای مشخص شدن حقیقت و تکمیل تحقیقات در مورد قضیه خاشقچی همکاری می‌کند.

ولی‌عهد سعودی مدعی شد که برخی می‌خواهند از پرونده قتل خاشقچی سوء استفاده کرده و بین ترکیه و عربستان سعودی شکاف ایجاد کنند.

محمد بن سلمان همچنین اظهار داشت که با وجود ملک سلمان، «اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه و خود ولی‌عهد کسی نمی‌تواند بین ریاض و آنکارا شکاف ایجاد کند.

او با بیان اینکه حادثه قتل خاشقچی «وحشتناک» و «بسیار دردناک» بود، ادعا کرد که کسی نمی‌تواند این حادثه و جنایت را «توجیه» کند.

ولی‌عهد سعودی متهم به قتل خاشقچی همچنین گفت که کشورش به «جنگ» خود علیه افراط‌گرایی ادامه خواهد داد و اصلاحات در عربستان سعودی ادامه خواهد داشت و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

او در مورد اصلاحات اجتماعی و اقتصادی خود گفت که این اصلاحات به توسعه همه کشورهای منطقه کمک خواهد کرد حتی قطر که از سوی محور عربستان در محاصره و تحریم است.

محمد بن سلمان با بیان اینکه غرب آسیا به «اروپای جدید» تبدیل خواهد شد، گفت که می‌خواهد قبل از آنکه بمیرد، «خاورمیانه» پیشرفت کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان