تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷
یک مقام ایرانی مسئول در کربلای معلی:

مشکلات ارزی کام زائران حسینی را تلخ کرده است

یک مقام ایرانی مسئول در کربلای معلی گفت: مشکلات ارزی و نحوه گرفتن دینار عراقی از سوی مراکز اعلام شده در عراق کام زائران ایرانی اربعین حسینی را تلخ کرده و برای آنها دردسرساز شده است.
مشکلات ارزی کام زائران حسینی را تلخ کرده است
رویداد۲۴ این مقام مسئول ایرانی که نخواست نامش فاش شود افزود: برخی از زائران اربعین حسینی ایرانی سه روز است که در صف گرفتن دینار عراقی می‌باشند که قبل از سفر به عراق در سامانه بانک ملی ثبت نام کرده اند، ولی هنوز ارز خود را دریافت نکرده اند.

وی با بیان این که گرفتن دینار عراقی از سوی زایران حسینی باید در داخل خاک ایران انجام می‌شد، تصریح کرد: مقامات بانک ملی ایران اعلام کرده بودند که در کربلا ۱۷ مرکز واگذاری دینار عراقی به زایران ثبت نام کرده در ایران اختصاص داده اند، اما فقط یک مرکز به این کار اختصاص یافته و با توجه به مراجعه زیاد، زایران بسیار زیادی در صف گرفتن دینار عراقی هستند.

این مقام ایرانی با اشاره به این که تصمیم واگذاری دینار عراقی به زائرین اربعین حسینی در عین حالی که تصمیم درستی بوده، ولی دیر هنگام بوده است، گفت: زایران حسینی به جای این که به زیارت خود در عتبات عالیات برسند در صف ارز ایستاده اند.

حسن زایر ۳۵ ساله ایرانی که به همراه همسر خود از طریق فرودگاه نجف اشرف وارد عراق شده بود نیز در این باره گفت: در فرودگاه نجف باجه بانک ملی به دلیل شلوغی به من و همسرم دینار نداد و گفته شد که به باجه‌های کربلا مراجعه نمایم.

من هم سه روز با همسرم پیاده به کربلا آمدیم، ولی فقط یک باجه در این شهر باز می‌باشد که در آن هزاران نفر در صف هستند و من حتی پول برگشت به نجف را ندارم و فردا نیز بلیت برگشت از نجف به تهران را دارم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز با تایید این مشکل گفت: متاسفانه برخی بی درایتی‌ها باعث این مشکل شده است.

میر مسعود حسینیان افزود: مسئولان بانک ملی قول راه اندازی چند باجه دیگر را داده اند که تاکنون این امر محقق نشده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان