تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

حمله توییتری به طراح «خودشیفته» تحریم‌ها علیه ایران در دولت اوباما/ «همه‌تان سر و ته یک کرباسید»

کاربران توییتر «طراح تحریم‌ها علیه ایران» را در توییتر مورد هجمه قرار دادند. او به پوستر نمایشی رییس جمهور کنونی واکنش نشان داده و آن را چندش آور خوانده بود.
حمله توییتری به طراح «خودشیفته» تحریم‌ها علیه ایران در دولت اوباما/ «همه‌تان سر و ته یک کرباسید»
رویداد۲۴ مردی که تحریم‌ها علیه ایران را در دوران باراک اوباما طراحی کرد، در توییتر و در پی اظهار نظر درباره پوستر تهدیدآمیز رییس جمهور کنونی آمریکا علیه ایران با واکنش تند کاربران مواجه شد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز گذشته با انتشار یک پوستر مشابه پوستر سریال بازی تاج و تخت از نزدیک شدن موعد آغاز تحریم‌ها علیه ایران خبر داد. او با ادبیاتی مشابه ادبیات این سریال آمریکایی نوشت: تحریم‌ها در راه است.

ریچارد نفیو یکی از سیاست گذاران نظام تحریم‌ها علیه ایران در دولت اوباما در واکنش به این توییت ترامپ نوشت: این واقعا چندش آور است. من شخصا برای مدتی طولانی مسئول مستقیم تحریم‌های آمریکا علیه ایران بودم. من به توسعه و طراحی و نحوه به کارگیری تحریم‌ها افتخار می‌کنم، اما از آن لذت نمی‌برم. اینکه مجبور بودیم تحریم اعمال کنیم، واقعا اسفناک بود و هزینه‌های واقعی و انسانی در پی داشت. لطفا این مساله را جدی بگیرید.
 
حمله توییتری به طراح «خودشیفته» تحریم‌ها علیه ایران در دولت اوباما/ «همه‌تان سر و ته یک کرباسید»
او در توییت خود عملا اعتراف کرده که یکی از مسئولان مستقیم تنبیه ایرانی‌ها بوده و با وجود اینکه از تحریم لذت نمی‌برده، اما به آن افتخار می‌کند.

کاربران توییتر، اما به سرعت به این بیانیه نفیو پاسخ داده‌اند. آن‌ها گفته اند که تحریم‌ها ابداع او بوده و همان قدر برای مردم ایران دردناک بوده که تحریم‌های ترامپ دردناک است. اینکه نفیو از نظام تحریم‌ها لذت نمی‌برده این واقعیت را که این تحریم‌ها به مردم ایران آسیب زده است را تغییر نخواهد داد.

برخی از کابران گفته‌اند که توییت مبدع نظام تحریم‌ها بی معنی بوده و افتخار کردن مساوی لذت بردن است.  در عین حال نفیو با این توییت به اندازه ترامپ خودشیفته به نظر می‌رسد.

یکی از کاربران خطاب به نفیو نوشت: آیا شما از اینکه جان مردم به خطر افتاده احساس افتخار می‌کنید؟ فقر مردم و محرومیت آن‌ها از دسترسی به دارو چیزی است که بشود به آن افتخار کرد؟

کاربر دیگری در واکنش به توییت نفیو نوشت: آیا از فلج کردن یک کشور و دخالت مستقیم در درد کشیدن مردم داشتن مفتخری؟ کمی به خودت بیا!

یکی از کابران به ریچارد نفیو تبریک گفته و افزود: کار تو و ترامپ یکی است. تو فقط مودبانه‌تر اینکار را انجام دادی.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان