تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷
رئیس شبکه هپاتیت ایران:

یک میلیون و ۴۰۰ هزار ایرانی هپاتیت B. دارند

رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به هپاتیت B. هستند و شیوع این بیماری بیشتر در گروه‌های سنی ۲۸ تا ۵۰ سال است.
یک میلیون و ۴۰۰ هزار ایرانی هپاتیت B. دارند
رویداد۲۴ سید موید علویان روز سه شنبه افزود: علی رغم تلاش‌های انجام شده در کاهش میزان ابتلای موارد جدید هپاتیت B. در سنین پایین، مشکلات اجتماعی مانند اشتغال، ازدواج و ... گریبانگیر این جمعیت شده و مستلزم فعالیت‌های بیشتر رسانه‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی اظهار داشت: انتقال هپاتیت B. از طریق مادر آلوده در حین زایمان به جنین بوده که اکنون با دارو و واکسن موثر می‌توان از ابتلای نوزادان به این بیماری جلوگیری کرد.

علویان اضافه کرد: درمان قطعی به این نوع هپاتیت قابل انجام نیست و درمان‌هایی که صورت می‌گیرد به منظور بهبود علایم همراه بیماری و کنترل آن است.

رئیس شبکه هپاتیت ایران تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد مبتلایان به هپاتیت‌های B. و C. در کشور ناشناخته هستند و تا مراحل پیشرفته از ابتلای بیماری خود بی اطلاع هستند که می‌تواند به سرطان و نیاز به پیوند کبد در آنان منجر شود.

به گفته علویان، حدود ۸۰ هزار نفر از مبتلایان به هپاتیت C. سابقه زندانی و اعتیاد تزریقی دارند و شایعترین راه انتقال این بیماری تماس جنسی پرخطر و استفاده از سرنگ مشترک آلوده است که می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

وی تصریح کرد: اکنون دارو‌های ایرانی با هزینه پایین و اثربخشی معادل دارو‌های خارجی امکان درمان قطعی این بیماری را فراهم کرده است.

وی افزود: در سیستم نظام سلامت کشور برنامه ریزی شده تا ۱۵ سال آینده این بیماری ریشه کن شود.
علویان اظهار داشت: شبکه هپاتیت کشور با برگزاری کمپین‌های اطلاع رسانی دانشجویی و جلب همکاری‌های درون بخشی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی را انجام می‌دهد.

به گفته وی، هر ایرانی می‌توان یک سفیر سلامت برای حذف هپاتیت در کشور باشد و اصحاب رسانه می‌توانند استمرار دهنده تولیدات شاخص فرهنگی واجتماعی در زمینه اطلاع رسانی پیرامون وضعیت بیماران باشند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان