تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

تابوت هفت تپه بر دوش کارگران!/ استاندار خوزستان: در اعتراض کارگران بازداشتی نداشتیم

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه اعتراضات مسالمت آمیز خود را داشته و صدای‌شان را رسانده‌اند، گفت: ما در حال تلاش هستیم با کمک مسئولان کشوری، مشکلات آن‌ها را حل کنیم.
استاندار خوزستان: در اعتراض کارگران هفت تپه، بازداشتی نداشتیم
رویداد۲۴ غلامرضا شریعتی با بیان اینکه کارگران این کارخانه سه ماه حقوق طلب دارند و کارخانه هم بلاتکلیف بوده و مشکلاتی دارد، اظهار کرد: امروز هم کارگران جلوی فرمانداری اعتراضات مسالمت آمیزی داشتند و صدایشان را رسانده‌اند و ما هم دنبال این هستیم که به نحوی از انحاء با کمک مسئولان کشوری مشکلات آن‌ها را حل کنیم. ما اعتراضات این عزیزان را به سمع و نظر مسئولان کشوری رسانده‌ایم و امیدواریم که مشکلات این کارگران را هر چه سریعتر حل کنیم.

شریعتی با تاکید مجدد بر اینکه اعتراض به کارگران کاملا مسالمت آمیز بوده است بیان کرد: هیچ گونه درگیری میان کارگران و نیرو‌های امنیتی شکل نگرفته و بازداشتی هم نداشتیم و شرایط اکنون عادی است. امروز کارگران اعتراض مسالمت آمیز خود را بدون هیچ مسئله خاصی مقابل فرمانداری شوش مطرح و درباره مشکلات خود صحبت کردند، ما هم پیگیر حل مشکلات آن‌ها هستیم.

روز گذشته شماری از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه خوزستان برای چندمین روز متوالی در شهر شوش دست به تجمع اعتراضی زدند‌. تعداد کارگران را حدود هزار تن اعلام شده است .کارگران هفت تپه که روز گذشته مقابل فرمانداری و مصلای نماز جمعه شوش تجمع کرده بودند با آغاز آیین عبادی سیاسی نماز جمعه وارد مصلا شدند و از امام جمعه این شهر خواستار پیگیری رفع مشکلات خود شدند.

کارگران پس از پایان خطبه نخست نماز جمعه شوش با صدای بلند رسیدگی به مطالبات خود را خواستار شدند .

برخی از کارگران نیز در این بین شعارهایی نظیر صداوسیمای میلی نمی خواهیم، این همه لشکر اومده جونش دیگه سراومده، نماینده مجلس استعفا استعفا، سرمایه دار شیاد نمی کنیم اعتماد، وعده دروغ نمی خواهیم ما حقمون رو می خواهیم، بیگی توعیش نوشه خون کارگربه جوشه، هیات من الذله و مسئولین بی لیاقت نمی خواهیم سر دادند.

امام جمعه شوش در خطبه دوم نماز جمعه از مسئولان کشور به ویژه رئیس جمهوری، هیات دولت و استاندار خوزستان خواست رفع مشکل کارگران هفت تپه را در اولویت خود قرار دهند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش‌های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان