تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای استان تهران:

هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم شد

کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه ۲۸ آبان ماه با افزایش ۱۹ واحدی آلاینده ذرات معلق با قطر کمتراز ۲،۵ میکرون با شاخص ۱۰۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم شد
رویداد۲۴ میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با ۱۹ واحد افزایش بر روی ۱۰۷ قرار گرفته و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

همچنین دراین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطرکمتر از ۱۰ میکرون از ۵۶ به ۶۵ افزایش و آلاینده منوکسید کربن نیز از۴۱ به ۳۷ کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، ایستگاه‌های فرمانداری شهرری با شاخص ۱۵۸، شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۵۵ و شادآباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۴۷ بیشترین میزان آلودگی هوای شهر تهران در این مدت را داشتند.

همچنین ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲ و دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) به ترتیب با شاخص‌های عددی ۵۸، ۶۴ و ۶۶ کمترین آلودگی مناطق شهر تهران دراین مدت را داشتند.

مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای استان تهران با توصیه به گروه‌های حساس جامعه گفت: با توجه به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه به کودکان، کهنسالان و زنان باردار و بیماران ریوی و قلبی توصیه می‌شود در این شرایط برای کار‌های غیرضروری از منازل خود خارج نشوند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان