تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
مهدی تاج:

هیچ اصراری برای ماندن ندارم و قانون را هم دور نمی‌زنم/ فیلم اینفانتینو را منتشر نکردم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت که در این مدت هیچ درخواستی برای ماندن نداشتیم. هیچ‌گونه قانون‌گریزی در هیات رئیسه را قبول نداریم و هیچ فرد و نهادی بالاتر از قانون نیست.

 رویداد۲۴  مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد، اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون فوتبال اصراری برای ماندن ندارد و قانون را هم دور نمی‌زنند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث بازنشستگی و قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: همان‌طور که بار‌ها مطرح کردم، در این مدت هیچ درخواستی برای ماندن نداشتیم. اکنون هم نمی‌خواهم به اظهارات نادرست و غرض‌ورزانه برخی افراد جواب بدهم، چون قابل اعتنا نیستند.

وی در ادامه افزود: خودم را همیشه مکلف به پاسخگویی می‌دانستم. اکنون هم در ذهن مردم و نمایندگان سؤال پیش آمده است. باید از همراهی رسانه‌ها در این باره تشکر کنم و از نظر دلسوزانه جامعه فوتبال که سؤال‌های منطقی داشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تلاش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این بود که مبادی قانون‌گذاری را با اساسنامه فدراسیون فوتبال و الزامات آشنا کند. مبنای این کار هم لابی کردن نیست. اینکه بالاخره فوتبال دولتی است یا خصوصی و چه شرایطی را باید در نظر بگیریم. موضوع مهم این است که موضوع درباره شخصِ تاج نیست، بلکه حفاظت از کیان ورزش، فوتبال و رعایت الزامات است.

تاج همچنین تصریح کرد: هیچ‌گونه قانون‌گریزی در هیئت رئیسه را قبول نداریم و هیچ فرد و نهادی بالاتر از قانون نیست. اگر قانون رعایت نشود، سرانجام خوبی ندارد. خودمان را بالاتر از قانون نمی‌دانیم و اگر الان ماندیم، هیچ‌گونه کار غیر قانونی انجام نشده است. بعد از دو ماه عده‌ای درباره فوتبال حرف می‌زنند و بی‌ثباتی به نفع فوتبال نیست. به همین دلیل باید ثبات فدراسیون را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه «برای عده‌ای که حرف زیادی می‌زنند، تأسف می‌خورم»، ادامه داد: ما حتی پاسخ دبیرکل فیفا را هم ندادیم، چون فکر کردیم مشکلی پیش می‌آید. هیچ نامه‌نگاری با فیفا و AFC نداشتیم، چون این مسائل باید در ایران و در داخل خودمان حل شود. حتی جواب سؤالات فیفا را هم ندادیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه انتشار فیلم مصاحبه عادل فردوسی‌پور با جیانی اینفانتینو در خصوص بحث بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال، گفت: فیلم مصاحبه با اینفانتینو در اختیار خیلی‌ها بود و ما فیلم را منتشر نکردیم.

تاج در پاسخ به این سؤال که آیا قبلاً با فیفا در این زمینه نامه نگاری کرده بودید یا نه، اظهار داشت: فیفا تمام مسائل فوتبال را رصد می‌کند. به عنوان مثال داماش گیلان که اعلام کردیم منحل شده است، اما داماش گیلانیان با ماشین‌سازی بازی کرد که پس از آن فیفا به ما نامه زده بود. یک بار هم درباره عربستان از ما سؤال کردند. رئیس فیفا هیچ جلسه‌ای نداشت و فقط از ما سؤال کرد که موضوع چیست. ما گفتیم داریم در داخل موضوع را مدیریت می‌کنیم. شیخ سلمان با وزیر جلسه داشت و اگر وزیر صلاح دانست، توضیح می‌دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: هیچ اصراری برای ماندن و دور زدن قانون نداریم. تا جایی که قانون اجازه دهد می‌مانیم. اگر قانون اجازه دهد می‌مانیم و اگر اجازه ندهد، کاری نخواهیم کرد. ما تاکنون با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در فدراسیون مانده‌ایم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان