تاریخ انتشار: ۰۶:۱۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ خبر می‌دهد؛

احتمال ثبت نام‌ جدید سهام عدالت در سال آینده/ آخرین جزئیات پرداخت سود سهام

از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود ۶.۵ میلیون نفر به سایت سازمان خصوصی سازی مراجعه‌ای نداشته‌اند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز تاکنون فوت شده‌اند که وضعیت سهام آنها در سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

احتمال ثبت نام‌ جدید سهام عدالت در سال آینده / جزئیات پرداخت سود سهام عدالت

رویداد۲۴  ندا جعفری: ثبت نام سهام عدالت در سال ۸۵ با اعلام سازمان خصوصی‌سازی انجام شد؛ آن زمان به همه ارگان‌ها اعلام شد اسامی پرسنل خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند، البته ساز و کار علمی برای انتخاب افراد صورت نگرفت و تنها مکانیزم شغلی مطرح بود که به همین دلیل طرح شامل همه کارمندان دولت و ادارات می‌شد؛ با اینهمه گفته شد نام برخی کارمندان به خاطر کوتاهی ادارات متبوعشان در فهرست دریافت‌کنندگان طرح آورده نشد.

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

هم اکنون ارزش روز سهام عدالت دو دهک پایین جامعه ( بهزیستی ها و کمیته امدادی‌ها) که شامل ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌شوند و ارزش روز سهام عدالت افرادی که سقف سهام عدالت خود را به یک میلیون تومان رساندند، حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است. این میزان برای افرادی که سهام عدالتشان حدود ۵۳۲ هزار تومان براورد شده، حدود دو نیم میلیون تومان محاسبه خواهد شد، البته هنوز با موضوع آزادسازی موافقتی نشده و خرید و فروش سهام عدالت غیرقانونی است.

چقدر سود واریز شد؟

بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، مشمولان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی سال گذشته ۱۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت گرفته بودند که این رقم در سال جاری ۱۶ درصد افزایش یافته و به ۱۷۵ هزار تومان رسیده است.

سود مشمولان سهام عدالت که در سال گذشته حدود ۸۰ هزار تومان بود هم اکنون به حدود ۹۰ هزار تومان رسیده است و دور دوم واریز سهام عدالت نیز هم‌اکنون آغاز شده و برای ۲ دهک پایینی جامعه پرداخت‌ها انجام شده است و برای سایر مشمولان نیز تا ۵ ماه آینده سودها واریز خواهد شد.

آیا امکان ثبت نام جدید برای سهام عدالت وجود دارد؟

پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی پیش از این اعلام کرده بود افرادی که تا آخر خرداد ماه امسال به سامانه سهام عدالت مراجعه نکنند و شماره شبای خود را اعلام نکنند به معنی انصراف از سهام عدالت تلقی می‌شود. او خبر داده بود که برای ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت برنامه‌ای نیست و تنها مشمولین قبلی تعیین تکلیف می‌شوند.

پیگیری خبرنگار رویداد۲۴ نشان می‌دهد با نامه‌نگاری‌هایی که از سوی سازمان خصوصی سازی به شورای عالی اصل ۴۴ انجام شده، احتمال تغییرات جدید وجود دارد.

ورثه متوفیان چگونه سود بگیرند؟

از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود ۶.۵ میلیون نفر به سایت سازمان خصوصی سازی مراجعه‌ای نداشته‌اند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز تاکنون فوت شده‌اند که وضعیت سهام آنها در سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش رویداد۲۴ شورای عالی اصل ۴۴ با حذف افرادی که به سایت مراجعه نکرده‌اند مخالفت کرده و به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده برای افرادی که شماره شبای خود را اعلام نکردند، صندوقی جداگانه برای سرمایه‌گذاری یا حساب بانکی در نظر گرفته شود و اسامی آنها از سهام عدالت حذف نشود اما برای متوفیان ممکن است تغییراتی صورت گیرد بدین منظور اگر ورثه متوفیان به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نکند ممکن است برای سال آینده تغییراتی در خصوص اسامی افراد صورت بگیرد و با موافقت شورای عالی اصل ۴۴ افراد جدیدی جایگزین و ثبت نام شوند.

در حال حاضر متوفیان حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر هستند که باید احراز هویت شوند. فرآیند‌ به این صورت است که ورثه این افراد باید با در دست داشتن برگه انحصار وراثت، اسناد هویتی وراث (کد ملی، شماره شناسنامه و کارت ملی) و با حضور همه ورثه در دفاتر پیشخوان دولت یا با مراجعه وکیل خانواده اقدام به تغییرات سهام عدالت کنند که برای این منظور حدود هزار دفتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شده است. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
سلام خسته نباشین
معصومه رستمی یوسف اباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
من درامد ندارم وبایم نه سلد کالا میدهند چون به هیچ اور گان ثبت نام نکردم وحالاتهیه کنم نمیتوانم پول قبض وخوراک خود را تهیه کنم امیدوارم به این موضوع رسیدگی شود ممنونم نه پدر ونه برادرم زنه اند نه مادرم من هستم ودوخواهر هام که اونها ازدواج کردن رفتن ومن ازدواج نکردم
نظرات شما
پیشخوان