تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چطور بازی لفظی آمریکا علیه ایران قیمت نفت را ۲۵ درصد کاهش داد؟

ترس اولیه از کاهش توزیع نفت در بازار بعد از اعطای معافیت از تحریم‌ها به وارد کنندگان عمده نفت از ایران، به ترس از توزیع مازاد در بازار تبدیل شده و همین مساله در هفته‌های اخیر قیمت نفت را ۲۵ درصد کاهش داده است.
چطور بازی لفظی آمریکا علیه ایران قیمت نفت را ۲۵% کاهش داد؟
رویداد۲۴ بریان هوک روزگذشته در یک نشست خبری از کاهش صادرات نفت ایران «به زودی» خبر داد. او کمپین حداکثر فشار آمریکا علیه ایران را با هدف کاهش پول ایران خوانده و گفته ۸۰% درآمد ایران از صادرات نفت است. ما یک میلیون بشکه نفت ایران را از بازار کم کردیم و به زودی مقدار بسیار بیشتری از بشکه‌های نفتی ایران کم خواهد شد.

رییس گروه موسوم به گروه اقدام ایران گفته آمریکا هر کاری که بتواند، برای جلوگیری و کشف راه‌های ایران برای دور زدن تحریم‌ها می‌کند. همه پست‌های دیپلماتیک ما در منطقه از جمله در خاورمیانه و اروپا در حال اجرای استراتژی‌های ما برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط ایران هستند.

به گزارش رویداد۲۴ چندین ماه است که ایالات متحده آمریکا از تلاشش برای کاهش صادرات نفت ایران به جهان می‌گوید که همین مساله سبب شد در ماه‌های تابستان قیمت نفت بالا برود.
 
اوپک و روسیه ابتدا سعی کردند نفت کسر شده ایران از بازار را جبران کنند، اما بعد از آغاز تحریم‌های ماه نوامبر، آمریکا به هشت کشور واردکننده عمده نفت از ایران معافیت موقتی اعطا کرد.
 
به این ترتیب ترس اولیه از کاهش توزیع نفت در بازار بعد از دریافت معافیت‌ها به ترس از توزیع مازاد در بازار تبدیل شده که این موضوع در هفته‌های اخیر قیمت نفت را ۲۵ درصد کاهش داده است. کارشناسان گفته‌اند افزایش عرضه نفت مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده است.
 

تحلیلگران بازار جهانی نفت، افزایش عرضه نفت به ویژه توسط آمریکا، روسیه، عربستان وعراق و کاهش چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان از جمله اتحادیه اروپا را از جمله عوامل ادامه سیر نزولی نفت عنوان می‌کنند.

تولید نفت آمریکا طی سال جاری میلادی با ۲۵ درصد افزایش به روزانه ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه بالغ شده است. همچنین روسیه نیز رکورد تاریخی تولید روزانه ۱۱ میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه نفت را شکسته است. تولید نفت عربستان هم به سطح روزانه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است.

وبسایت خبری تخصصی اس پی گلوبال گزارش داده که صادرات نفت ایران در ماه نوامبر ۸۰۰ هزار بشکه کمتر از صادرات این کشور در اوایل سال بوده است. بر اساس ارزیابی‌ها، صادرات نفت ایران به ۱.۱ میلیون بشکه نفت در ماه نوامبر رسید در حالی که در ماه اکتبر، صادرات ایران ۲.۴ میلیون بشکه در روز بود.
 
دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده در مصاحبه با واشنگتن پست گفت بود که زمانی که قیمت نفت ۸۲ دلار بود به ولیعهد عربستان زنگ زده و پس از تماس وی، قیمت نفت سقوط کرد. ترامپ گفت: حدود دو و نیم ماه پیش، قیمت نفت در ازای هر بشکه ۸۲ دلار بود و قرار بود قیمت نفت تا ۱۰۰ دلار برسد، من به موضوع افزایش مالیات فکر می‌کرد و نمی‌خواستم این کار را بکنم»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان