تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مذاکره برنامه موشکی پشت درهای بسته شورای امنیت!/ آیا ایران آزمایش موشکی انجام داده است؟

شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز پشت در‌های بسته نشستی درباره آزمایش اخیر موشکی ایران داشته باشد.
 
شورای امنیت سازمان ملل با موضوع برنامه موشکی ایران پشت در‌های بسته مذاکره خواهند کرد/ آیا ایران اخیرا آزمایش موشکی داشته؟
رویداد۲۴ آسوشیتدپرس از برگزاری نشست شورای امنیت با محوریت آزمایش موشکی ایران خبر داد. فرانسه این آزمایش موشکی را که آخر هفته (شنبه یا یکشنبه) انجام شده را تحریک‌آمیز و بی ثبات کننده خوانده و گفته این آزمایش تحت قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل تایید شده نبوده است. این قطعنامه در سال ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای بین ایران و غرب به تصویب رسیده بود.

جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا نیز این آزمایش موشکی را تحریک‌آمیز، تهدید کننده و تایید نشده در قطعنامه سازمان ملل خواند و گفت: لندن اعلام می‌کند که تهران باید این روند را متوقف کند.
 
پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا از وقوع یک آزمایش موشکی در ایران خبر داده بودند.
 
به گزارش رویداد ۲۴ ادعاهای مقام‌های نظامی و دولتی آمریکا و اروپا علیه ایران و برنامه موشکی کشورمان در حالی مطرح شده که به تازگی هیچ آزمایش موشکی از سوی ایران صورت نگرفته است. آخرین فعالیت موشکی ایران، به حمله موشکی به مقر حزب دموکرات کردستان برمی‌گردد. تاریخ این حمله، شهریور ماه امسال بوده است.
 
آخرین رزمایش موشکی ایران، «رزمایش اقتدار دریایی سپاه» بوده که در نیمه مرداد ماه امسال برگزار شد. این رزمایش که در تنگه هرمز انجام شده بود واکنش مقام های آمریکایی را در پی داشت. آنها زمان بندی و مکان رزمایش را متناسب با تهدیدهای ایران برای بستن تنگه هرمز در آستانه اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران خوانده بودند.
 
برخی رسانه‌ها به خبر خبرگزاری فارس درباره حمله موشکی انصارالله یمن (حوثی‌ها) به یک پایگاه ائتلاف سعودی در استان مأرب اشاره کرده و گفته‌اند شاید منظور پمپئو از آزمایش موشکی، این حمله موشکی گروه انصارالله که مورد حمایت ایران است باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان