تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ماجرای آزمایش موشک‌های بالستیکی در ایران چیست؟

یکی از مقام‌های دولت آمریکا گفته فرماندهی استراتژیک آمریکا آزمایش‌های موشکی ایران را با استفاده از یک شبکه ماهواره‌ای که موشک‌های بالستیک را دنبال می‌کند، ردیابی کرده است. این اظهارات در حالی مطرح شده که اخیرا انجام هیچ رزمایش موشکی توسط ایران تایید نشده است.
حمله آمریکا به آزمایش‌های موشکی ایران در حالی که ۵ ماه از آخرین رزمایش می‌گذرد
رویداد۲۴ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته مدعی شد آزمایش موشک‌های بالستیک از سوی ایران نقض قطعنامه سازمان ملل است. به گفته یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا، آزمایش موشک‌های بالستیک جدید اطلاعات جدیدی درباره ظرفیت‌های تازه ایران به آمریکا نداده است و تهدید مستقیم نیست.
 
این مقام دفاعی به سی ان ان گفته آمریکا همچنان به ارزیابی‌های خود درباره اطلاعاتی که به دست آورده ادامه می‌دهد. در بیانیه پمپئو گفته شده این موشک‌ها دارای توانایی حمل کلاهک هسته‌ای هستند و برد آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد که به بخش‌هایی از اروپا و خاورمیانه حمله کنند.

پمپئو در بیانیه خود مدعی شده که آزمایش موشک جدید ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است که این کشور را از هرگونه فعالیت در حوزه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای منع کرده است. این شامل آزمایش و استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک نیز هست.

به گزارش رویداد۲۴ قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل در راستای توافق هسته‌ای برجام توسط این سازمان منعقد شد. دونالد ترامپ در ماه می‌ گذشته اعلام کرد که آمریکا از این توافق خارج شده و ماه نوامبر همه تحریم‌هایی را که بر اساس برجام لغو شده بود بار دیگر اعمال کرد.

یکی از مقام‌های ارشد دولت به سی ان ان گفته فرماندهی استراتژیک آمریکا آزمایش‌های موشکی ایران را با استفاده از یک شبکه ماهواره‌ای که فعالیت موشک‌های بالستیک را دنبال می‌کند، ردیابی کرده است.

مایک پمپئو گفته آزمایش‌های موشکی ایران و اشاعه موشک در حال افزایش است. ما نسبت به خطر تشدید درگیری‌ها در منطقه در صورتی که قادر به ایجاد بازدارندگی نباشیم هشدار داده‌ایم بنابراین این فعالیت‌ها را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که فورا همه فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیکی که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند را متوقف کنند.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز همین ادعا‌ را تکرار کرده و گفته تهدید از جانب ایران چند منظوره شده است. در حال حاضر سطح استراتژیک تهدید ایران کمتر از کره شمالی جهان‌شمول است؛ اما قطعا در سطح منطقه‌ای، قابل ملاحظه است و اگر با آن برخورد نشود بیشتر نیز خواهد شد.

به گزارش رویداد۲۴ روز شنبه  ایران از یک ناو جنگی جدید در جنوب رونمایی کرد. مقام‌های نظامی ایران ناو سهند را یک ناو تماما ایرانی خوانده‌اند.

علیرضا شیخی از فرماندهان نیروی دریایی ایران در مراسم رونمایی، این ناو را «پیشرفته‌ترین ناو جنگی بومی در غرب آسیا» خوانده و گفته این کشتی جنگی یک سازه بسیار قوی و رادارگریز است که نسبت به جماران، ناوچه قبلی ساخت ایران، افزایش سطح عرشه پرواز داشته است.
 
خبر رونمایی از ناو سهند در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت. استریتز اند تایمز که پایگاه خبری نیروی دریایی آمریکاست در گزارشی با اشاره به سامانه دفاعی جدید ایران نوشت: احتمالا دلیل اصلی مانور ایران بر سامانه جدید ساخت این کشور، افزایش تنش‌ها با آمریکا در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است.

ادعاهای پمپئو و مقام‌های نظامی و دولتی آمریکا علیه ایران و برنامه موشکی کشورمان در حالی مطرح شده که به تازگی هیچ آزمایش موشکی از سوی ایران صورت نگرفته است. آخرین فعالیت موشکی ایران، به حمله موشکی به مقر حزب دموکرات کردستان برمی‌گردد. تاریخ این حمله، شهریور ماه امسال بوده است.
 
آخرین رزمایش موشکی ایران، «رزمایش اقتدار دریایی سپاه» بوده که در نیمه مرداد ماه امسال برگزار شد. این رزمایش که در تنگه هرمز انجام شده بود واکنش مقام های آمریکایی را در پی داشت. آنها زمان بندی و مکان رزمایش را متناسب با تهدیدهای ایران برای بستن تنگه هرمز در آستانه اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران خوانده بودند.
 
برخی رسانه‌ها به خبر خبرگزاری فارس درباره حمله موشکی انصارالله یمن (حوثی‌ها) به یک پایگاه ائتلاف سعودی در استان مأرب اشاره کرده و گفته‌اند شاید منظور پمپئو از آزمایش موشکی، این حمله موشکی گروه انصارالله که مورد حمایت ایران است باشد.
 
فارس در گزارش خود جزییات موشکی که در این حمله موشکی به شبه نظامیان ائتلاف عربستان سعودی صورت گرفته را بیان کرده و نوشت: ارتش یمن و انصارالله با استفاده از پهپاد «قاصف-۱» به پایگاه شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان مأرب حمله کردند.
 
این رسانه در ادامه توضیح داد: توان عملیات‌های پهپادی-موشکی ارتش یمن از اواخر سال ۱۳۹۵ پس از ساخت و رونمایی پهپاد‌هایی مانند «قاصف-۱» افزایش پیدا کرده است. «قاصف-۱» ۲۵۰ سانتی متر طول و ۳۰۰ سانتی متر بال دارد و مدت زمان پرواز آن ۱۲۰ دقیقه و مسافت پرواز این پهپاد، ۱۵۰ کیلومتر است. پهپاد تهاجمی قاصف-۱، قابیلت حمل کلاهک جنگی ۳۰ کیلوگرمی دارد و ماموریت آن تهاجمی و مجهز به سیستم هوشمند رصد و انواع کلاهک‌های جنگی است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
2
درود بر شرف رزمندگان اسلام که اینچنین دشمنان خدا رو عصبانی و کلافه کرده‌اند دست خدا به همراهتان اگر در بقیه عرصه ها هم به جای امید به غرب و شرق آستین همت رو بالا می زدیم و از نیروهای مومن و انقلابی استفاده می کردیم امروز در عرصه اقتصادی نیز موفق بودیم
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
1
1
امریکای احمق مگه نمیدونه ایران بخواد ازمایش کنه تو هوای ابری میکنه ماهواره ها نتونن بدرستی رصد کنند
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
درودبرغیورمردان مجاهدشجاع‌نیروی های عرصه‌موشکی، دفاعی نیروی‌‌ های فدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب شکوهمنداسلامی
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
1
فقط اگر سهمیه بازی دانشگاه و کار ها حذف میشد و مردم بر اساس لیاقت بالا میرفتن الان وضع مملکت اینطور نبود اقتصادم مثل نظام قوی بود
پاسخ ها
نیلوفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
برا این چیزا باید یقه دولتو گرفت ک اگه گوشه چشمی ب سند کلی نظام و سندهای چشم انداز و .... بجای پرداختن ب غرب و برجام و... حرف رهبری رو گوش میدادن الان اقتصاد ب این وضع نبود!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
سپاه ک بخشی از نظامه میتونه انواع موشکارو بسازه ی دولت ب این گندگی ی ماشین فکستنی نمیتونه بسازه!!!!!
اینجاس ک اعتماد ب نخبه ها و جوونای ایرانی ثابت میکنه ما باید رهبری رو داشته باشیم وگرنه با این مسوولین عزیزی ک ما داریم دو روزم دووم نمیوردیم!
درود بر سپاه ،،زنده وپاینده باد حضرت ایت ال،،،خامنه ی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
امریکا هیچ غلطی نمیتونی بکنی
نظرات شما
پیشخوان