تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷
واعظی خبر داد:

راه‌اندازی SPV تا ۳ هفته آینده/ جلسه مشترک بودجه‌ای دولت و مجلس

رییس دفتر رییس جمهور از برگزاری جلسه ای بین نمایندگان دولت و مجلس در ارتباط با بودجه سال آینده خبر داد و گفت: راه اندازی ساز و کار مالی با اروپا طی ۳ هفته آینده نهایی می شود.

رویداد۲۴ محمود واعظی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین بحث امروز هیات دولت بحث درباره لایحه بودجه سال آینده کل کشور بود.

وی ادامه داد: با توجه به رهنمود‌هایی که رهبر معظم انقلاب در ارتباط با بودجه سال آینده داشتند، رییس جمهور بحث مفصلی را در جلسه هیات دولت باز کردند تا همه اعضای دولت، روسای دستگاه‌ها و اعضای کابینه بودجه را از ابعاد مختلف بررسی کنند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها درباره بودجه باید با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ باشند، اظهار داشت: بعد از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، جلسه مشترکی بین رییس جمهور و رییس مجلس تشکیل شد؛ نمایندگان دولت و مجلس نیز بعدازظهر دیروز جلسه مشترکی را داشتند که امروز هم ادامه دارد.

واعظی ادامه داد: فردا نیز جلسه‌ای بین نمایندگان دو طرف برگزار خواهد شد تا به امورات طبقه بازنشستگان و کارمندان رسیدگی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش یارانه‌های نقدی گفت: بودجه چارچوب مشخصی دارد و ما در شرایط تحریمی هست؛ در حال حاضر ۷۸ میلیون نفر یارانه می‌گیرند و اگر بخواهیم رقم یارانه را افزایش دهیم، مبلغ کمی به هر نفر اضافه خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: در دولت یازدهم تلاش کردیم تا یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش دهیم و می‌توانیم افرادی که پشت نوبت این نهاد‌ها قرار دارند را شناسایی و به آن‌ها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از این روش، پرداختی یارانه به افراد تحت پوشش بهتر جواب می‌دهد تا اینکه بخواهیم رقم ناچیزی را بین تمامی افراد توزیع کنیم.
واعظی درباره دو نرخی شدن بنزین نیز اظهار داشت: هدف اصلی دولت از اجرایی کردن دوباره کارت سوخت جلوگیری از قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه است که بعضا رقم بنزین در آن‌ها بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان است.

رییس دفتر رییس جمهور بنزین را ثروت ملی توصیف کرد و افزود: در حال حاضر عده‌ای بنزین مصرف می‌کنند و عده دیگری اصلا بنزین مصرف نمی‌کنند و اگر قرار است یارانه‌ای به افراد پرداخت شود، بهتر است در چارچوب بسته‌های غذایی یا افزایش مبلغ یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و روستانشینانی باشد که در خشکسالی بوده اند.

راه اندازی ساز و کار مالی با اروپا طی ۲ هفته آینده

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساز و کار مالی با اروپا اظهار داشت: رهبران و مقامات کشور‌های اروپایی اراده سیاسی خود را برای برقراری این ساز و کار اعلام کرده اند و تردیدی در این زمینه نداریم.

واعظی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در حال طراحی مکانیزم این ساز و کار هستند و حداکثر طی دو تا سه هفته آینده راه اندازی خواهد شد. رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد که اروپا فشار‌ها و مشکلاتی که آمریکایی‌ها برای آن‌ها در زمینه ایجاد این ساز و کار را به ما منتقل کرده اند، اما ما اراده عمدی برای تعویق اجرایی شدن این ساز و کار را ندیده ایم.

وی همچنین درباره مجانی شدن آب و برق مسکونی در بودجه سال آینده اظهار داشت: ما چنین چیزی را در بودجه ندیده ایم؛ اگر قرار باشد منابعی از بودجه حذفشود، باید جایگزین آن مشخص شود.

نظرات شما
پیشخوان