تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷
سکان استانداری پایتخت در دست محسنی بندپی

۲۱ استاندار پایتخت از دولت موقت تا امروز

استان تهران با وسعتی حدود ۱۸ هزار و ۸۱۴ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزارنفر به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کشور محسوب می‌شود. استانی که پایتخت کشور است و مرکزیت کلیه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ... در آن قرار دارد و از این حیث از اهمیت بسیاری برخوردار است. امروز با رای اعتماد هیات وزیران، انوشیروان محسنی بندپی به عنوان بیست و یکمین استاندار تهران از دولت موقت تا امروز منصوب شد.
 رویداد۲۴ استان تهران از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون ۲۱ استاندار -با احتساب چهار سرپرست- داشته است که از میان آن‌ها تعدادی چند ماه و اندی بر کرسی استانداری تکیه زدند و برخی نیز برای چند سال سکان استانداری را در دست داشتند.

نخستین استاندار تهران پس از پیروزی انقلاب "حسین اخوان ملایری" بود که در دولت موقت منصوب شد و پس از آن کرسی استانداری به ترتیب به افراد ذیل سپرده شد:

محمدمهدی عباسی، حبیب جریری، محمد حسن نجفی قدسی، محمد سپهری راد، محمود صانعی پور، حسن حاجیلاری، محمدنبی حبیبی، حسین طاهری، محمد رضا رضازاده (سرپرست)، سید جلیل سیدزاده، حسن خلیلیان (سرپرست)، محمدرضا آیت‌اللهی، ابراهیم رضایی بابادی (سرپرست)، علی‌اکبر رحمانی، کامران دانشجو، مرتضی تمدن، سید حسین هاشمی، محمدحسین مقیمی، شکرالله حسن بیگی (سرپرست) و انوشیروان محسنی بندپی.

سوابق محسنی بندپی استاندار جدید تهران

انوشیروان محسنی بندپی متولد سال ۱۳۳۵ در شهر نوشهر استان مازندران است.

وی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و برای سه دوره نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی بود.

محسنی بندپی علاوه بر ریاست سازمان بهزیستی، برای مدتی بعد از ربیعی، سرپرستی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را برعهده داشت و از ۲۷ آبان نیز با حکم شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی سرپرست سازمان تامین اجتماعی شد.

معاون وزیر بهداشت و مدیرعاملی بیمه سلامت از دیگر سوابق اجرایی محسنی بندپی است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان