تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷

صندلی استانداری تهران منتظر یک پیرمرد دیگر!

حداقل انتظار و درخواست مردم تهران از دولت با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان، انتخاب مسوولانی جوان، پرانرژی و دارای برنامه برای توسعه کشور است.

 رویداد۲۴ عصاره گفته‌ها و اظهارات این روزهای نمایندگان مجلس و دولتمردان اجرای دقیق، صحیح و کامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی و دولتی است. قانونی که طبق دو تفسیر متفاوت از ۲۶ آبان و ۱۵ آذرماه‌ لازم‌الاجرا است و بنا بر نص صریح این قانون، کلیه بازنشستگان باید برای همیشه با پست‌های خود خداحافظی کنند.

صندلی استانداری تهران منتظر یک پیرمرد دیگر!

نَفس تصمیم قانون‌گذار برای اجرایی شدن این طرح، جوان‌گرایی و دادن فرصت به مدیرانی است که سال‌ها زیر سایه و فشار مدیران پیر اجازه نفس کشیدن و دیده شدن نداشتند. اما با متبلور شدن نام‌های متعدد برای کرسی استانداری متاسفانه کماکان پیرمرد‌ها در صدر جدول رسیدن به این پست‌ها هستند.

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی با اشاره به گزینه نهایی برای استانداری تهران گفت: طبق گزارشات رسیده تاکنون سه گزینه برای تصدی پست استانداری تهران مطرح شده‌ است. شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران و سرپرست کنونی استانداری یکی از گزینه‌هایی است که در بین گزینه‌های مختلف مطرح است. علاوه بر سرپرست کنونی استانداری تهران، سید سلمان سامانی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور و علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی سابق وزیر کشور نیز به عنوان گزینه‌های جدی مطرح هستند.

تصور بر این بود پس از ابلاغ قانون عدم بکارگیری بازنشستگان، رحمانی فضلی وزیر کشور دست به جوان‌گرایی در مدیریت استان‌‌ها بزند اما علی‌رغم بکارگیری تعدادی از استانداران میانسال، دو استاندار کرمان و آذربایجان شرقی را مجددا از میان پیرمرد‌ها راهی استان‌های مطروحه کرد. محمدرضا پورمحمدی راهی شمال غرب کشور و محمدجواد فدایی فتح‌آبادی نیز قدم به استان پهناور جنوبی گذاشت.

حال این روزها نیز مجددا نامی چون علی‌اصغر احمدی ۶۳ ساله جهت تصدی ساختمان میدان آرژانتین به گوش می‌رسد. مردم تهران از سکون سالدیده‌‌ها به عنوان استاندارشان خسته شده‌‌اند و شاید با توجه به قانون فوق‌الذکر حداقل درخواست‌شان از دولت و وزیر کشور انتخاب یک استاندار جوان، با انرژی و دارای برنامه برای توسعه این استان خواهد بود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان