تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
انتقاد شدید مسوول سابق تحریم‌های ایران نسبت به آمریکا:

اوباما در مورد تجارت با تهران سیگنال‌های دوگانه می‌فرستد

بانکداری که سابقا تحریم‌های آمریکا بر شرکت‌ها و اشخاصی که با ایران تجارت می‌کنند را اعمال می‌کرد حال می‌گوید دولت اوباما سیگنال‌های دوگانه‌ای در مورد اینکه آیا تجارت با ایران مشمول جریمه می‌شود یا خیر، می‌فرستد.
رویداد۲۴- بانکداری که سابقا تحریم‌های آمریکا بر شرکت‌ها و اشخاصی که با ایران تجارت می‌کنند را اعمال می‌کرد حال می‌گوید دولت اوباما سیگنال‌های دوگانه‌ای در مورد اینکه آیا تجارت با ایران مشمول جریمه می‌شود یا خیر، می‌فرستد. 

به گزارش گروه بین الملل رویداد۲۴، استورات لوی که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی بود روز جمعه در یادداشتی برای وال استریت ژورنال نوشت: «واشنگتن بانک‌های غیرآمریکایی را تشویق به انجام کاری می‌کند که هنوز برای بانک‌های آمریکایی غیرقانونی است.» 

گاردین نوشت: لوی که حال یکی از مقامات ارشد بانک انگلیسی اچ‎اس‎بی‎سی است در یادداشت خود به نشستی اشاره داشت که هفته گذشته در لندن برگزار شد و طی آنجان کری، وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد موسسات مالی اروپایی را ترغیب به انجام تجارت با ایران کند. 

تحریم‌های مربوط به تجارت مستقیم آمریکا با ایران همچنان پابرجا است، تجدید تجارت با ایران منع شده و مقامات دفتر اوباما نگرانند که اگر ایران تاثیرات لغو دیگر تحریم‌ها را حس نکند، تندروهای این کشور اقدام به از بین بردن توافق کنند. 

جورازلم پست در اینباره نوشت: یادداشت لوی بیانگر برآشفتن وی از دولت اوباما است. لوی در دوره فعالیت دولت جورج دبلیو بوش به کار گماشته شد و اوباما به صورت هدفمند او را در جایگاهش حفظ کرد تا در زمان مقابله با ایران بر استحکام دولت بیافزاید. 

لوی گفت که این پیام‌های دوگانه مفهومی ندارند، به خصوص با توجه به اینکه ایران فعالیت‌های تحریک کننده تحریم که از برنامه هسته ایش جدا است- مانند آزمایش موشک‌های بالستیک- را کاهش نداده است. 

وی با بیان اینکه هیچ تضمینی نیست که پس از مراوده با ایران، موسسات نظارتی آمریکا علیه بانک‌های مرتبط با ایران وارد عمل نشوند، نوشته است: وزارت خارجه بر تصمیمات این مقامات نه کنترلی دارد و نه نقش موثری در آن ایفا می‌کند. 

وی تاکید کرد: دولت‌ها می‌توانند تحریم‌ها را بردارند اما بخش خصوصی هنوز مسئول مدیریت خطرات خود است و تردیدی وجود ندارد که اگر ناکام شود، باید پاسخگو باشد. 

 او در پایان با بیان این ادعا که بانک متبوعش به دنبال استانداردهای عالی بانکداری است و بر همین اساس هم تصمیمات و خط مشی خود را تعیین می‌کند، نوشته است: به همین دلایل، اچ‌اس‌بی‌سی هیچ تصمیمی برای انجام هرگونه تجارت جدید که ایران در آن‌ها دخیل باشد را ندارد. دولت‌ها می‌توانند تحریم‌های خود را بردارند، اما بخش خصوصی همچنان مسئول مدیریت ریسک خود است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان