تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با رویداد۲۴

مربیان و بازیکنان با داورهای جوان کنار نیامدند

هوشنگ نصیرزاده، داور سابق، کار‌شناس داوری و مدرس دوره‌های مدیریت فوتبال است. از وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین کار‌شناسان داوری فوتبال یاد می‌کنند. فردی که همیشه سعی می‌کند حرفش را رک و محکم بزند.
رویداد۲۴هوشنگ نصیرزاده، داور سابق، کار‌شناس داوری و مدرس دوره‌های مدیریت فوتبال است. از وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین کار‌شناسان داوری فوتبال یاد می‌کنند. فردی که همیشه سعی می‌کند حرفش را رک و محکم بزند حتی اگر باعث دل آزردگی برخی شود. از اینرو پس از اتمام لیگ پانزدهم به گفتگو با وی پرداختیم و از وضعیت داوری در لیگی که گذشت پرسیدیم. نصیرزاده در گفت و گو با رویداد۲۴ تاکید می کند که مربیان و بازیکنان لیگ برتر با داورهای جوان کنار نیامدند.

*در بازی حساس پرسپولیس و راه آهن داور مسابقه خطای بیرون محوطه جریمه را برای پرسپولیس پنالتی گرفت، به نظر شما جو سنگین ورزشگاه و حضور صد هزار هوادار پرسپولیس باعث این اشتباه فاحش شد یا دلیل دیگری می‌تواند داشته باشد؟ 
از نظر من این یک اشتباه داوری بود. داور‌ها در جام جهانی هم گاهی اشتباهات فاحش می‌کنند و نمی‌شود گفت داور فقط به خاطر فشار هواداران در ورزشگاه خطای بیرون محوطه را پنالتی گرفت. هرچند جو ورزشگاه و فشارهای روانی کم و بیش بر روی داورهای جهان تاثیر می‌گذارد. 

*بزرگ‌ترین اشکال داوری در لیگ پانزدهم را چه می‌دانید؟ 
جوان بودن بیش از حد داور‌ها بزرگ‌ترین اشکال داوری در لیگ پانزدهم بود. مربیان و هواداران در لیگی که گذشت نتوانستند با این داورهای جوان کنار بیایند. البته این را هم باید بگویم که همیشه فشار روی داوری است. مثلا کسی سرمربی تیمی که مدت‌ها در صدر بوده اما به یکباره با افت مواجه شده را آنطور که باید و شاید بازخواست نمی‌کند ولی کافیست داور اشتباهی بکند آنوقت تا مدت‌ها صحبت‌ها علیه آن داور است. 

*وضعیت داوری در سالیان اخیر رو به رشد بوده یا رو به نزول؟ 
در این سال‌ها برخی داوران برجسته ما یا بازنشسته شدند یا خودشان را بازنشسته کردند. ضمن این موضوع داورهای جایگزینی در حد این افراد معرفی نشدند و بیشتر داورهای جوان و کم سابقه‌تر به کار گرفته شدند. البته این داورهای جوان هم در لیگ‌های پایین‌تر سوت‌های خوبی زدند که امروز در این سطح قرار گرفتند اما زمان نیاز دارند تا به میزانی از سطح کیفیت برسند. بطور کلی همه چی در حال پیشرفت است و داوری‌ها هم از این امر مستثنی نیستند. 

*چه نمره‌ای به عملکرد داوری‌ها در لیگ پانزدهم می‌دهید؟ 
۱۷

*حرف آخر؟ 
فقط می‌خواهم از همین جا از شما خبرنگاران برای پوشش اخبار تشکر کنم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان