تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

حمایت سفیر انگلستان از ایران؛ اجرای تعهدات برجام وظیفه بریتانیاست +فیلم

سفیر بریتانیا در ایران با انتشار یک ویدئو دستاورد‌های سفارت انگلستان در تهران را برشمرد و گفت: بریتانیا به تعهداتش در برجام پایبند است.
بریتانیا به تعهدش در برجام که حفظ منافع اقتصادی حاصل از توافق برای ایران است پایبند است +فیلم
رویداد۲۴ «راب ماکر» سفیر بریتانیا در ایران در پیامی توییتری دستاورد‌های سفارت انگلستان در ایران در سال گذشته را برشمرد و با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران که سه سال پیش پس از چندین سال قطع روابط دیپلماتیک ایران و بریتانیا انجام شد، گفت: خدمات قابل توجهی توسط تیمی از مسئولان برای بازسازی کارکرد سفارت و تقویت روابط دو جانبه انجام شده است.

«ماکر» به دوران هشت ماهه سفارت خود نیز اشاره کرده و گفته از زمانی که من وارد سفارت شدم زمینه‌های سفر وزیر خارجه و آلیستر برت معاون وزیر خارجه را برای دو مرتبه به ایران فراهم کردم. نماینده نخست وزیر بریتانیا نیز به ایران سفر کرد. این نشان دهنده اهمیت ایران است.

او افزود: ما گفت‌وگو‌هایی جدی‌ درباره مساله مهاجرت، مسائل منطقه‌ای، امنیتی و اقتصادی و همچنین برجام که مهمترین اولویت گفت‌وگو‌ها با ایران برای بریتانیاست، داشتیم.

سفیر بریتانیا در ایران اجرای تعهدات در برجام را جزو وظایف بریتانیا برشمرد و گفت: رساندن منافع اقتصادی برجام به ایران است در ازای توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران از جمله تعهدات بریتانیاست. البته که مسائلی وجود دارد که ایران و بریتانیا در مورد آن اتفاق نظر ندارند و چالش‌هایی هم در مورد روابط دو جانبه دو کشور وجود دارد به ویژه در زمینه‌های کنسولی.

منظور «ماکر» از مسائل کنسولی فی مابین طرفین، احتمالا مساله زندانی شدن نازنین زاغری در ایران است. نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی ایران و بریتانیا است که به جرم اقدام علیه امنیت ملی ایران بازداشت و به ۵ سال حبس محکوم شده است.
 
او در نهایت کریسمس و سال نو را تبریک گفت و افزود: اگرچه تیم ما مشکلات زیادی در ایران د. ارد، ولی فرصت‌های زیادی نیز برای دیپلمات‌هایی که در زمینه روابط دو جانبه با ایران کار می‌کنند وجود دارد.

صادق خان شهردار لندن نیز امروز خواهان آزادی نازنین زاغری شده و گفته باور دارم که ما قادر هستیم به طور کامل به این مسائل رسیدگی کنیم و این نشان دهنده تقویت روابط است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نازنین زاغری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان