تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

شلوار جین 3 میلیون تومانی

طرح مقابله با عرضه کالاهای قاچاق پوشاک که از امروز به صورت رسمی اجرایی می‌شود، شدنی نیست‌. این را فعالان بازار پوشاک می‌گویند‌.

شلوار جین 3 میلیون تومانی

رویداد۲۴ در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی پوشاک، از اول دی ماه حدود یک هفته به توزیع‌کنندگان برندهای خارجی پوشاک و کفش خارجی فرصت داده شد تا کالاهای خود را از سطح شهر جمع‌آوری کنند‌. بر این اساس قرار است طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق، در دو مرحله پیشگیری و برخورد اجرایی شود‌. به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، مسوولیت جمع‌آوری و برخورد با برندهای خارجی به عهده سازمان مبارزه با قاچاق کالاست‌. البته از این هفته با اضافه شدن نمایندگان تعزیرات به تیم‌های عمل‌کننده، طرح برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق آغاز می‌شود‌. 

یکی از مغازه‌داران پوشاک خارجی و ایرانی گفت: سال‌هاست که مسوولان نسبت به جمع‌آوری کالاهای قاچاق از بازار به فروشندگان هشدار می‌دهند اما با اینکه در دوره‌های مختلف این تهدیدها انجام می‌شود، خبری از ارائه راهکار از سوی دستگاه‌های نظارتی و مسوولان مربوطه نیست‌.

احمد محبی با بیان اینکه تقاضا برای خرید پوشاک خارجی بیشتر از کالاهای تولید داخل است، افزود: به نظر می‌رسد در حوزه طراحی پوشاک مردانه و زنانه به خصوص در زمینه لباس‌های مجلسی خانم‌ها و آقایان، طراح‌های خوبی در داخل کشور وجود ندارد چرا که به عنوان مثال در مغازه من با اینکه هر دو جنس ایرانی و خارجی به فروش می‌رسد، اما مشتری‌ها جنس خارجی را انتخاب می‌کنند و مناسب سلیقه آنهاست‌. 
این فعال بازار با اشاره به اینکه واردات رسمی در ایران هزینه زیادی را بر فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد دولت قصد دارد کسری بودجه خود را با تعرفه‌های بالای گمرکی و موضوعاتی اینچنینی جبران کند‌. به عنوان مثال اگر قرار باشد یک شلوار جین برند معروف خارجی از راه‌های رسمی وارد کشور شود، قیمتی بین دو میلیون و 600 هزار تا سه میلیون تومان را به خود اختصاص می‌دهد‌. در حالی که تنها برخی از اقشار جامعه توانایی خرید آن را دارند.

وی با بیان اینکه واردات جنس اصلی آن هم از راه‌های رسمی به صرفه نیست و مشتری زیادی ندارد، اظهار کرد: این در حالی است که مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند جنس مشابه برند اصلی را با هزینه کمتر تهیه کنند‌. از این رو واردات شلوار مشابه برند اصلی از راه قاچاق انجام می‌شود تا با قیمتی حدود 200 تا 300 هزار تومان قابل فروش باشد‌. همچنین جنس اصلی نیز با واردات از راه‌های غیررسمی حدود یک میلیون تومان تمام می‌شود و مشتریان خاص خود را دارد‌.

منبع: جهان صنعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان