تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

فردا موج بارشی جدید وارد کشور می شود

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهد داشت اما فردا موج بارشی جدیدی از سمت جنوب غرب وارد می شود که به تدریج مناطق مختلف کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
فردا موج بارشی جدید وارد کشور می شود
رویداد۲۴ فریبا گودرزی افزود: امروز شمال غرب تا حدودی بارش خواهد داشت، اما تا ظهر هوای آن مناطق نیز صاف می‌شود.

وی اظهار داشت: با ورود موج بارشی جدید از جنوب غرب به تدریج غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌هایی مانند قزوین، البرز، تهران و برخی از مناطق مرکزی را در بر می‌گیرد که بارش باران و برف را در این مناطق به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پنج شنبه این سامانه تقویت می‌شود و دامنه فعالیت آن شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، استان بوشهر و تا شمال فارس گسترش می‌یابد و برخی از مناطق شرق کشور را در بر می‌گیرد.

گودرزی گفت: روز پنج شنبه به علت ریزش هوای سرد بارش‌ها در سواحل خزر آغاز می‌شود که بر این اساس سواحل و شمال شرق کشور بارش خواهد داشت.

وی افزود: این موج جنوبی پنج شنبه تقویت می‌شود و تا مرکز و شرق گسترش می‌یابد و شمال هم با نفوذ آن سامانه پرفشار بارش‌ها شروع می‌شود در واقع پنج شنبه در بیشتر مناطق کشور بارندگی داریم.
 
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: پنج شنبه شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلیویه و بویراحمد، مرکزی، جنوب همدان و البرز خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این روز برای دامنه‌های البرز و زاگرس به علت بارش برف لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلوده بودن و کاهش دید پیش بینی شده است و در جنوب کشور مانند خوزستان و شمال بوشهر رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطخ آب رودخانه‌ها همراه خواهد بود.

به گفته وی، از بعدازظهر چهارشنبه تا پنج شنبه غرب خلیج فارس مواج است. کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز گاهی وزش باد خواهد داشت و از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنج شنبه شرایط برای بارش باران و برف فراهم می‌شود، هوا نیز از چهارشنبه تا جمعه در سطح استان تهران ۳ تا ۴ درجه سردتر می‌شود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۳ درجه بود و بیشینه امروز آن به ۱۱ درجه می‌رسد.

گودرزی گفت: زرآباد در سیستان و بلوچستان و میناب با ۲۸ درجه بالای صفر و زرینه در استان کردستان ۱۲ درجه زیر صفر و شهر کرد ۱۰ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان