تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
نماینده اصلاح‌طلب مجلس:

مسئله کریمی قدوسی آزمون جدی برای بی طرفی دستگاه‌های نظارتی است

عبدالکریم حسین‌زاد، نماینده اصلاح طلب مجلس در واکنش به برخی اتفاقات اخیر و اظهارات نمایندگان مجلس می‌گوید: نمی‌دانم چرا اخلاق سیاسی و رعایت اخلاق و انصاف برایمان سخت شده و چرا در کشور ما اتهام زنی به رقبای سیاسی و این هجمه‌ها ادامه دارد.
برخی می‌گویند نمایندگان برانداز هستند؛ باید از امثال کریمی قدوسی مستندات خواسته شود
رویداد۲۴ عبدالکریم حسین‌زاد، نماینده اصلاح طلب مجلس در واکنش به برخی اتفاقات اخیر و اظهارات نمایندگان مجلس می‌گوید: نمی‌دانم چرا اخلاق سیاسی و رعایت اخلاق و انصاف برایمان سخت شده و چرا در کشور ما اتهام زنی به رقبای سیاسی و این هجمه‌ها ادامه دارد. اصلاح طلب و اصولگرا در وهله اول باید شان و شخصیت وکیل ملت بودن را حفظ کنیم و توهین و تهمت دون شان مجلس است.

حسین زاده با اشاره به ضرب المثل «ادب مرد به از دولت اوست» گفت: همه باید نسبت به یکدیگر ادب و اخلاق را رعایت کنند و این موضوع ربطی به هیچ جناح سیاسی ندارد.

او با بیان اینکه نمی‌دانم چرا اخلاق سیاسی و رعایت اخلاق و انصاف برایمان سخت شده و چرا در کشور ما اتهام زنی به رقبای سیاسی و این هجمه‌ها ادامه دارد، گفت: اصلاح طلب و اصولگرا در وهله اول باید شان و شخصیت وکیل ملت بودن را حفظ کنیم و توهین و تهمت دون شان مجلس است.

نماینده نقده و اشنویه در مجلس افزود: نمایندگان رای اعتماد خود را از ملت گرفته اند و اعتبارنامه آن‌ها هم از همین نمایندگان گرفته شده است، تهمت زدن مقابل مردم سالاری دینی است و کسانیکه مدعی ان هستند بیشتر دچار این گونه اقدامات می‌شوند. پذیرفتنی نیست به دیگران را بدون هیچ ملاکی افترا بزنیم.

او ادامه داد: دوستان مدعی هستند ۲۵۰۰ نفر از افراد در دولت دوتابعیتی هستند، این غیر از بدبین کردن مردم به نظام و مسئولین چه فایده‌ای دارد؟ اگر با مستندات حرف نزنیم، مردم و دولت و مسئولین را دور می‌کنیم.

حسین زاده با اشاره به اظهارات اخیر جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس ادامه داد: برخی نیز مطرح می‌کنند نمایندگان برانداز هستند، این گفتمان‌ها پذیرفتنی نیست و در تضاد با منافع ملی کشور است. نه تنها در مورد کریمی قدوسی بلکه در مورد هر نماینده، دستگاه‌های مسئول باید بی طرفی خود را اعلام کنند و حداقل از افراد مدارک و مستندات بخواهند.

او با بیان اینکه موضوع دفاع از نماینده نیست بلکه دفاع از جایگاه مجلس است، گفت: باید حرمت مجلس را نگه داریم. مسئله کریمی قدوسی آزمون جدی برای بی طرفی دستگاه‌های نظارتی است. البته نه تنها این موضوع بلکه درباره موضوعات دیگری که مسائل این چنینی در آن‌ها به وجود می‌آِید و افرادی مورد بی حرمتی و تهمت و توهین قرار می‌گیرند، نیز باید همین انتظار را داشت.

او افزود: باید همانطور که برای صحبت‌های امثال ظریف مستندات خواسته شده، از کریمی قدوسی و امثال او هم بخواهند.

حسین زاده با بیان اینکه در صحن علنی هم حتی تعدادی از نمایندگان غیر عادلانه سخن گفتند، اظهار داشت: اگر افراد مدرکی دال بر ضد انقلاب بودن کسی دارند طبیعتا دستگاه‌های نظارتی رودربایستی با کسی ندارد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: ما به رفتار‌های بعضی افراد عادت کرده ایم چراکه به دموکراسی باور داریم، ما به افراد برای مخالفت با ما حق می‌دهیم به آن شرط که عقاید ما هم به همان شکل با صراحت مطرح شود.
 
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان