تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۷

هشدار سازمان هواشناسی: جاده‌ها لغزنده می‌شود/ بارش‌ها تا جمعه ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی بارش برف و باران برای غالب مناطق کشور، از خطرات ناشی از لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی و کاهش دید هشدار داد.
هشدار سازمان هواشناسی: جاده‌ها لغزنده می‌شود/ بارش‌ها تا جمعه ادامه دارد
رویداد۲۴ احد وظیفه، روند فعالیت سامانه بارشی را طی روز‌های آینده پیش‌بینی و اعلام کرد: سامانه بارشی امروز (پنجشنبه ۱۳ دی)، در بخش‌های غربی خلیج فارس، استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، بخش‌هایی از جنوب، نواحی مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و به تدریج شرق و شمال شرق کشور سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید و در استان‌های جنوبی سبب رعد و برق خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از اواخر امروز از سمت غرب از فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود، گفت: این سامانه فردا (جمعه ۱۴ دی)، در شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از بعدازظهر جمعه از کشور خارج خواهد شد.

به گفته وظیفه، امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی خوزستان، جنوب ایلام، لرستان، مرکزی، جنوب همدان، شمال غرب فارس، قم، تهران، البرز، قزوین، غرب کردستان، غرب و جنوب اصفهان، سمنان، گلستان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش شدید خواهد بود. همچنین امروز غرب خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه به سبب بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر این استان‌ها لغزندگی جاده‌ها و مه‌آلودگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: امروز در جنوب و جنوب غرب و جنوب کشور از بعدازظهر امروز در نیمه شرقی کشور و همچنین استان‌های تهران، البرز، قم، سمنان، مرکزی و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که تا ظهر جمعه تداوم دارد. افزایش سرعت باد در شرق و جنوب شرق کشور منجر به وقوع پدیده گرد و غبار خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۱۰ و صفر درجه سانتیگراد خواهد بود، همچنین تهران در روز شنبه (۱۵ دی)، کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان