تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

اختلاف بی سابقه امام جمعه و شورای شهر اراک برای انتخاب شهردار/ دری نجف آبادی: هرخاکی خواستید سرتان کنید

قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک بخاطر انتخاب شهرداری که با او مخالف بود، از اعضای شورای شهر اراک به تندی گلایه کرده است.

اختلاف بی سابقه امام جمعه و شورای شهر اراک برای انتخاب شهردار/ دری نجف آبادی: هرخاکی خواستید سرتان کنید

رویداد۲۴ «هفته گذشته اعضای شورای شهر تشریف آوردند منزل ما. من به آن‌ها صحبت‌های لازم را گفتم. قبلا هم آقای استاندار نصیحت‌های لازم را کرده بود. انتظار داشتم شورای شهر برای ریش سفید ما ارزش قائل باشد. این ریش را در آسیاب سفید نکردم. از آن هفته هفت بار به تهران رفتم و شب‌ها ساعت ۱ و ۲ به شهر بازگشتم. چطور شورای شهر روی من را زمین گذاشت؟ مگر کشور مسخره است؟ یعنی چه که آقای دری شخصیت خودش را دارد؟ هر کس اینجا هر غطلی خواست بکند؟ بی ادبی هم حدی دارد. ما دلسوز شما هستنیم. پس مزاحم ما نشوید. می‌خواهید ok را از ما بگیرید و بروید هر غطلی خواستید بکنید؟ این آخرین بار بود. تمام! باید بروید سرتان خاک کنید؟ مگر آقای دری اینجا شوخی است؟ مگر نظام، انقلاب و مردم شوخی هستند؟ به خون شهدا ارزش بگذارید؛ حرمت‌ها را حفظ کنید تا حرمت‌ها حفظ شود. ما امانت‌دار نظام، مردم، شهدا و انقلاب هستیم، باید دست از بازی‌های سیاسی برداریم. اگر پرده از کار‌های بعضی‌هایتان بردارم باید سر به خاک فرو برید. برای انتخاب شهردار باید فردی متعهد، آشنا به مبانی، امین، آگاه به مسائل شرعی و شهری و خدمتگزار انتخاب شود.»

به گزارش رویداد۲۴ این صحبت‌های دری نجف آبادی، امام جمعه اراک است که در اعتراض به انتخاب سعید نادری به عنوان شهردار اراک، آن را به زبان آورده است. سعید نادری جوان اصلاح‌طلب و عضو سازمان عدالت و آزادی، سال گذشته عضو شورای شهر اراک شد و حالا با بازنشستگی داود تاجران، به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شده است. هشت عضو فراکسیون امید شورای شهر اراک به سعید نادری رای داده اند، اما حالا اصولگرایان از این انتخاب عصبانی شده اند.

مرتضی سورانه که در انتخابات شورای شهر اراک نفر اول شده است، در واکنش به صحبت‌های دری نجف آبادی می‌گوید اگر این شورا سیاست باز بود هرگز پای آقای تاجران به اراک نمی‌رسید، این شورا بدون حساسیت به  سوابق سیاسی افراد در ابتدای تشکیل و اولین انتخاب خود گزینه‌هایی را مطرح و در نهایت با اولویت دادن به تجربه و مهارت و تخصص، مهندس تاجران را با اکثریت قریب به اتفاق به سمت شهردار برگزید و تا آخرین روز حضور با اکثریت نسبی از ایشان برای اصلاح مدیریت شهری و رشد وتوسعه شهر و تکمیل پروژه‌ها حمایت نمود.

شورا در دومین انتخاب خود و با تجربه حدود یک ونیم سال مدیریت شهر و شهرداری و متاثر از خرد جمعی به انتخاب گزینه جدید که از جوانان خوش نام، متعهد، دارای کلاس علمی، فنی و تخصصی در حد دکترای عمران و نفر چهارم شورا از حیث تعداد آرای شهروندان اراکی و مورد اعتماد آنان است رسید و با رای اکثریت مطلق انتخاب خود را به مبادی قانونی فرادستی معرفی کرده است. امیدوارم بزرگان عزیز و قابل احترام همچنان با بزرگ منشی و حمایت از شورا اجازه دهند قانون فصل الخطاب همگان باشد تا بدخواهان نتوانند با وهن نهاد مردمی شورا و نماد دموکراسی و خرد عمومی و ایراد اتهام فرصت خدمت برگزیدگان مردم را سلب نمایند و سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی حاصل شده را تباه کنند.

اختلاف بین شورای شهر اراک با امام جمعه این شهر به اوج خود رسیده است. البته در همین روز‌ها استاندار استان مرکزی نیز به صراحت از صحبت‌های امام جمعه حمایت کرد و از شورای شهر به خاطر انتخاب یک چهره سیاسی به عنوان شهردار انتقاد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
1
این امام جمعه ها تو این ممملکت چکاره هستند که میخواهند در همه امور دخالت کنند اینها بهتره فکر کار باشند نه کارشکنی نه حیف ومیل بودجه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
1
صحبتهای دیکتاتورمآبانه دری نجف آبادی بسی جای تامل دارد . ایشان خود را کلیت نظام و انقلاب و مردم میداند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
0
پس شورای شهر کشکه ظاهرا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان