تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۷
مدیرعامل سابق "بیمه ما":

ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی یک دهم بیمه‌های غیر زندگی است

مدیرعامل سابق «بیمه ما» گفت: ضریب نفوذ بیمه نشان دهنده میزان جذب درآمد‌ها و گردش پولی در این صنعت است و این ضریب در کشور از ۲/۱ درصد در سال ۲۰۰۸ به ۳۳/۲ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.
متاسفانه ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی یک دهم بیمه‌های غیر زندگی است
رویداد۲۴ مجید صفدری با بیان اینکه ضریب نفوذ از تقسیم حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی حاصل می‌شود، افزود: وضعیت فعلی این صنعت حاکی از سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده برای شناساندن اهمیت و جایگاه فعالیت‌های بیمه گری و ایجاد زمینه رشد و گسترش حق بیمه و ضریب نفوذ بیمه کشور است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده در سالنامه آماری صنعت بیمه کشور، ضریب نفوذ بیمه زندگی در ۱۰ سال اخیر نرخ رشد بالایی داشته و از ۰۶/۰ درصد به ۳۵/۰ درصد (حدود ۶ برابر) رسیده است.

نمودار ضریب نفوذ بیمه در ایران
متاسفانه ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی یک دهم بیمه‌های غیر زندگی است
مدیرعامل سابق «بیمه ما» تاکید کرد: البته باید توجه داشت، به رغم رشد قابل توجه ضریب نفوذ بیمه در کشور بررسی‌ها حاکی از آن است که یک عدم تعادل بین بیمه‌های زندگی و غیر زندگی وجود دارد و سهم بیمه زندگی از حق بیمه عاید شده و ضریب نفوذ بیمه کشور رقم قابل توجهی نیست.

این کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات، حق بیمه عاید شده و ضریب نفوذ بیمه‌های غیر زندگی حدود ۱۰ برابر حق بیمه و ضریب نفوذ بیمه زندگی است.

نمودار ضریب نفوذ بیمه به تفکیک بیمه زندگی و بیمه‌های غیر زندگی
متاسفانه ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی یک دهم بیمه‌های غیر زندگی است
صفدری با بیان اینکه تغییرات روند ضریب نفوذ بیمه در کشور عمدتا با تغییرات روند ضریب بیمه‌های غیر زندگی مترادف نیست، اضافه کرد: لازمه مرتفع ساختن این عدم تعادل، تمرکز و سرمایه گذاری بر بیمه زندگی است، بر همین اساس در لایحه برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده ضریب نفوذ بیمه در ایران از طریق توسعه بیمه‌های زندگی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت در حالی بیمه‌های غیر زندگی بخش بزرگ حق بیمه عاید شده و ضریب نفوذ بیمه در کشور را شامل می‌شود که حدود نیمی از آن نیز به بیمه‌های اجباری اختصاص داشته و اساساً ماهیتی غیرانتخابی دارد.

مدیرعامل سابق بیمه ما با بیان اینکه کلیات ضریب نفوذ بیمه‌های صادر شده به سه بخش درمان، شخص ثالث و سایر رشته‌های بیمه‌ای تقسیم شده است، عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه اجباری شخص ثالث بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

نمودار ضریب نفوذ بیمه به تفکیک زندگی، شخص ثالث، درمان و سایر
متاسفانه ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی یک دهم بیمه‌های غیر زندگی است
صفدری خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال اخیر ضریب نفوذ بیمه درمان بیشترین رشد را داشته و از ۱۳/۰ درصد به ۷۲/۰ درصد رسیده است. همچنین وضعیت نسبتاً ثابت ضریب نفوذ سایر رشته‌های بیمه‌ای حاکی از آن است که هنوز ظرفیت‌های این بخش محقق نشده و مجموع حق بیمه عاید شده این گروه از رشته‌های بیمه‌ای سهم چندانی در پرتفوی بیمه کشور نداشته است.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان