تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۷
گمرک:

صدور مجوز ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد ممنوع است

گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد: گمرکات اجرایی کشور از صدور هرگونه مجوز ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری– صنعتی و ویژۀ اقتصادی فعلا خودداری کنند.
رویداد۲۴  بخشنامه‌ی گمرگ امروز به نهاد‌های ذیربط از جمله گمرکات اجرایی مستقر در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو و مناطق ویژۀ اقتصادی ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: گمرک پس از استقرار کامل در مبادی ورودی مناطق آزاد و ویژۀ اقتصادی، نسبت به صدور مجوز ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژۀ اقتصادی با رعایت تشریفات گمرکی اقدام می‌کند.
در این بخشنامه یادآور شده است: استقرار کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژۀ اقتصادی به اذعان گمرکات اجرایی مستقر در این مناطق به صورت کامل در برخی موارد محقق نشده است.

قرار شده است با توجه به ممنوعیت ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژۀ اقتصادی و سرزمین اصلی مطابق بند ۵ این صورتجلسه، وزارت صنعت، سیاست خود را در مورد توقف ثبت سفارش کالا‌های گروه ۴ در این مناطق تعیین کند.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع، برعهدۀ بالاترین مقام گمرکات است.

در این بخشنامه از گمرک‌های مناطق آزاد خواسته شده است با نظارت دقیق و کنترل‌های لازم ترتیبی اتخاذ کنند تا مفاد این بخشنامه بصورت کامل و دقیق اجراء و در صورت وجود هرنوع مشکل، مراتب را به قید فوریت به دفاتر ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران منعکس کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان