تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
سخنگوی کمیسیون انرژی مطرح کرد؛

رانت بنزین ۱۰۰۰ تومانی نباید به افراد مرفه برسد

قره‌خانی گفت: افزایش قیمت حامل‌های سوخت در بودجه ۹۸ نیامده و نمی‌توانیم مدعی باشیم که سال آینده با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود یا نه؟ فعلاً در این رابطه تصمیمی گرفته نشده و طبق روال قبلی پیش می‌رویم.
رانت بنزین ۱۰۰۰ تومانی نباید به افراد مرفه برسد
رویداد۲۴ احیای کارت سوخت و افزایش قیمت حامل‌های انرژی مدتی است که از دل خبر‌ها به گوش می‌رسد، ولی سوال اصلی اینجاست که آیا احیای کارت سوخت به بهانه افزایش قیمت بنزین عملی می‌شود یا صرفاً برای کنترل قاچاق و جلوگیری از برون‌رفت انرژی ملی است؟

دولت در لایحه بودجه ۹۸ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداشته و حال کمیسیون انرژی مجلس نیز در حال بررسی راه حل‌های موجود برای جلوگیری از قاچاق و احیای کارت سوخت است.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص احیای کارت سوخت، گفت: کارت سوخت در ابتدا پایشی بود مبنی بر اینکه چه میزان حجم از مواد سوختی ما قاچاق می‌شود و قبلاً احتمال بر این بود که شاید از طریق جایگاه‌های سوخت نشت پیدا می‌کند و اکنون باید کارت سوخت را به کار بگیریم تا موضوع روشن شود. ابتدا باید کارت سوخت همه مردم تهیه و این کار عملیاتی شود تا معلوم شود آیا این روند موثر واقع می‌شود یا خیر؟

قره‌خانی با تاکید بر اینکه موارد ذکر شده در راستای احیای کارت سوخت بهانه است، گفت: هدف این است که با کارت سوخت، بنزین را سهمیه‌بندی کنند که البته هنوز تصمیمی مبنی بر این موضوع یا دو نرخی شدن بنزین گرفته نشده است.

قره‌خانی در ادامه عنوان کرد: افزایش قیمت حامل‌های سوخت در بودجه ۹۸ نیامده و نمی‌توانیم مدعی باشیم که سال آینده با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود یا نه؟ فعلاً در این رابطه تصمیمی گرفته نشده و طبق روال قبلی پیش می‌رویم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه آیا در شرایط فعلی افزایش قیمت بنزین جایز است یا نه؟ گفت: ما باید جامعه هدفمان را برای اظهارنظر مشخص کنیم. به نظر اقتصاددانان و تولیدکنندگان، قیمت بنزین بسیار پایین بوده و در مقایسه با کشور‌های همسایه و هزینه‌ها نباید چنین رانتی را به همه افراد بدهیم و اگر قرار است با قیمت پایین عرضه شود فقط به افراد پایین جامعه داده شود و لزومی ندارد افراد مرفه‌ای که درآمد بالا و چند دستگاه ماشین دارند از این امکان استفاه کنند.

قره‌خانی ادامه داد: دولت باید مابه التفاوت هزینه‌ها را در کار‌های توسعه در میادین مشترک، صیانت از مخازن نفتی، بازیافت نفت، توسعه و سایر کار‌های عمرانی کشور و توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، بکار گیرد.

وی اظهار کرد: در خصوص افزایش قیمت بنزین نگاه دیگر این است که ما به اندازه کافی در سایر اقلام زندگی افزایش قیمت‌ها را داشتیم و در سوخت و حامل‌های انرژی نباید افزایشی داشته باشیم و بگذاریم مردم به مانند گذشته از این امکان استفاده کنند.

نماینده علی‌آباد کتول در پایان خاطرنشان کرد: نگاه‌ها متفاوت است؛ آینده‌نگرانه، اقتصادی، اجتماعی و ... و تا زمانی‌که لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیاید و بررسی نشود نمی‌توان اظهار نظر کرد.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
مثل دفعات قبل ناغافل قیمت سوخت زیاد میشه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان