تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

جایگاه‌های تک سکو مناسب کلان شهر‌ها نیست/ اکتان از جایگاه سوخت نخرید

احداث جایگاه تک سکو یا پمپ بنزین تک سکو به منظور تسهیل در دسترسی فرآورده‌های سوختی در مناطق دور افتاده و کاهش هزینه‌های اجباری تامین سوخت باید باشد اما ما شاهد افزایش تعداد آن در همه کلان شهرها هستیم.

جایگاه‌های تک سکو مناسب کلان شهر‌ها نیست

رویداد۲۴ ندا جعفری- عرضه بنزین به خودرو‌ها از محل جایگاه‌های تک سکو برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در کلانشهر اصفهان آغاز شد.

جایگاه‌های عرضه سوخت با ابعاد کوچک بویژه در کلانشهر‌هایی مانند اصفهان با نگرش کاهش هزینه‌ها، ارتقای سلامت شهروندان و خدمات‌رسانی مطلوب و به موقع به شهروندان از طریق بخش خصوصی از سه سال پیش در دستور کار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کشور قرار گرفت.

این در حالی است که احداث جایگاه تک سکو یا پمپ بنزین تک سکو به منظور تسهیل در دسترسی فرآورده‌های سوختی در مناطق دور افتاده و کاهش هزینه‌های اجباری تامین سوخت باید باشد اما ما شاهد افزایش تعداد آن در همه کلان شهرها هستیم.

بیژن حاج محمد رضا رییس اتحادیه جایگاه دارن سوخت کشور در گفتگو با رویداد۲۴ می‌گوید: یکی از اقداماتی که طی سال‌های اخیر انجام شده احداث جایگاه‌های تک سکویی با تک تلمبه در معابر است که دارای مخزن‌های ۵۰ هزار لیتری هستند، اما فعلا این جایگاه‌ها فاقد دستگاه پوز هستند و به اعتقاد ما این جایگاه‌ها هیچ بازده مثبتی نخواهند داشت.

او ادامه می‌دهد: شرکت ملی نفت ایران و شهرداری با فروش زمین به بخش خصوصی و شرکت‌های کاغذی اقدام به این طرح کردند. این در حالی است که جایگاه‌های تک سکویی برای مناطق دوره افتاده مناسب است نه برای کلان شهرها! در اروپا نیز چنین طرحی پیاده نشده است و همه جایگاه‌ها حداقل دارای ۳ تا ۴ جایگاه سوخت هستند و با پرداخت پول به دستگاه می‌توان ۲۰ تا ۳۰ لیتر و یا بیشتر بنزین دریافت کرد و پول بنزین را هم دستگاه می‌گیرد.

حاج محمدرضا در خصوص مخازن سیار بنزین که اخیرا باب شده نیز می‌گوید: ما اصلا نمی‌دانیم این خودرو‌های سیار به چه منظوری در شهر تردد می‌کنند؟ این خودرو‌ها در ابتدا برای پارکینگ‌ها در نظر گرفته شده بود تا در صورتی که خودرویی فاقد بنزین بود خودروهای سیار با مراجعه به آنجا بنزین این خودروها را تامین کنند که در ۴ نقطه شهر نیز حضور داشته باشند و ۵ تا ۸ هزار تومان نیز هزینه حمل را اضافه بر میزان مبلغ بنزین دریافت کنند، اما امروزه شاهد تخلفات بسیار زیادی در این بخش هستیم.

رییس اتحادیه جایگاه داران بنزین می‌گوید: در حال حاضرهیچ نظارتی براین خودرو‌های حامل بنزین نیست و در حالی که همه شعار مبارزه با قاچاق سوخت می‌دهند تخلفات و کاسب کاری در حوزه بنزین بسیار دیده می‌شود.

 اوهمچنین در خصوص پیشنهاد کارگران پمپ بنزین برای ارائه اکتان به خودرو‌ها می‌گوید: این پیشنهاد کاملا تخلف است و آن‌ها نباید مکمل‌های بنزین را پیشنهاد کنند و آنرا ممنوع کردیم اغلب این مکمل‌ها نفت بی بو هستند که با رنگ‌های آبی، قرمز و زرد و به صورت تقلبی به مردم توزیع می‌شود و مردم نیز بدون اطلاع آنرا تهیه می‌کنند، ضمن آنکه قیمت آن‌ها از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است نه ۵۰ هزار تومان که کیفیت لازم را هم ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان