تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به خلع لباس حسن آقامیری

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسئله‌ای در حوزه فضای مجازی مغفول مانده است و آن اینکه در گذشته تریبون در دست افراد خاص بود، اما امروز فضای مجازی برای همه تریبون شده است؛ مثلا همین فردی که اخیرا خلع لباس شد، در فضای مجازی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دنبال کننده داشته است.

رویداد۲۴ آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته امروز باا مشکلات سنگین فرهنگی روبرو هستیم؛ که از آن جمله فضای مجازی هست که سبب دردسر‌های بزرگی شده است لکن علی رغم مفسده‌هایی که دارد عده‌ای اصرار به رها سازی آن دارند.

وی افزود: تصمیماتی در این خصوص گرفته شد، اما عمل نشد، درحالی که یکی از مهمترین مسائل همین است و اگر اصلاح نشود بسیاری از رشته‌ها پنبه می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: مسئله‌ای در حوزه فضای مجازی مغفول مانده است و آن اینکه در گذشته تریبون در دست افراد خاص بود، اما امروز فضای مجازی برای همه تریبون شده است؛ مثلا همین فردی که اخیرا خلع لباس شد، در فضای مجازی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دنبال کننده داشته است.

مکارم شیرازی در ادامه دانشگاه‌ها را مدنظر قرار داد و گفت: دانشگاه‌ها در سه بخش برنامه ها، کتاب‌ها و اساتید باید مورد نظارت و توجه قرار گیرند؛ گاه در کتاب‌هایی که در دانشگاه تدریس می‌شوند چیز‌هایی هست که نباید؛ کتابی برای ما فرستاده اند که در دانشگاه تدریس می‌شود و در آن مسائل خلاف اصول و فروع دین اسلام است.

وی گفت: لازم است در شورای انقلاب فرهنگی بخشی باشد که تمام کتاب‌های دانشگاهی را بررسی کند، همچنین بخشی برای نظارت بر کتاب‌های آموزش و پرورش نیاز است؛ نظارت کلی کافی نیست و باید جزء به جزء کتب بررسی شود. در حوزه هم گاهی در یک هفته ۲۰ عنوان کتاب جدید می‌آید که آن هم نیاز به نظارت دارد.

این مرجع تقلید در انتها بر معرفی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مردم تاکید کرد و گفت: مصوبات شورا ضمانت اجرای قوی می‌خواهد و در انتها لازم است شورا نظارت بر اجرای مصوبات را قوی‌تر داشته باشد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
جلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
1
9
حقیقت روزی بالاخره خودش را نشان خواهد داد هرچند. .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
2
مراجع تقلید امروز تبعیت گسترده نمیشوند مشکل کجاست؟خیانت از ناحیه کیست؟چه شده که ی عده از آقامیری تبعیت ولی ازمراجع نه؟
آقامیری پوپولیست و عوام فریبه
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
1
عالِم که فاسد بشه عالم فاسد خواهد شد این جمله داره به حقیقت میرسه از خدا بترسید به آیه آخر سوره حمد دقت کنید نشید مثل قومی که خدا بخواهد عذابش فراگیر شود مثل قصه های قرآنی بشویم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان