تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۷
وضعیت مبهم سهمیه بندی بنزین؛

اعلام وصول طرح سهمیه بندی بنزین در جلسه علنی امروز مجلس

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی یکی از اعضای هیئت رییسه مجلس از اعلام وصول طرح سهمیه بندی مجدد بنزین خبر داد. همزمان با افزایش بهای جهانی نفت خام و فرآورده‌های نفتی و قاچاق سوخت از کشور بحث‌هایی مبنی بر افزایش قیمت و جیره بندی بنزین مطرح است که گویا اکنون شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

اعلام وصول طرح سهمیه بندی بنزین در جلسه علنی امروز مجلس

رویداد۲۴ عبدالله محمدی؛ طی چند ماه گذشته اختلافات مجلس و دولت درباره وضعیت قیمت بنزین وسهمیه بندی آن به اوج خود رسید و فضای مبهمی در این زمینه ایجاد شد. اصرار دولت بر تغییر قیمت و موضوع سهمیه بندی سبب شد تا بسیاری از نمایندگان درباره افزایش نرخ آن و فشار اقتصادی به مردم واکنش منفی نشان دهند.

این درحالی است که بختیار سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی چندماه قبل درمصاحبه‌ای گفت: احتمال دو نرخی شدن بنزین و سهمیه‌بندی وجود دارد و در صورتی که مصرف بنزین کاهش پیدا نکند و یا از ناحیه تحریم‌ها تحت فشار قرار گیریم، بنزین دو نرخی شده و سهمیه‌بندی اعلام می‌شود، قیمت جدید را هم وزارت نفت تعیین خواهد کرد.

وی اشاره کرده بود در زمان گذشته هم ما بنزین سهمیه‌ای داشتیم و این وضعیت با توجه به تحریم‌ها پیش آمده بود و اکنون هم اگر مصرف پایین نیاید همچنین شرایطی به وجود خواهد آمد. در همین راستا برخی ازاخبار حاکی از افزایش قیمت آن از حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تومان خواهد بود.

این در حالی است که علیرضا رحیمی از اعضای هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز از وصول طرح سهمیه بندی خبر داد. باتوجه به کش‌وقوس‌های فراوان درباره سهمیه بندی بنزین گویا این مسئله اکنون شکل جدی‌تری به خود گرفته است و باید دید پس از تصویب این طرح دولت و مشخصا وزارت نفت عزم جدی در اجرای مجدد سهمیه بندی بنزین خواهند داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان