تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ بررسی کرد؛

آمار و ارقام خواندنی از رقابت ایران و ژاپن/ اولین فینال آسیایی ایران بعد از انقلاب

تیم ملی ایران و ژاپن روز دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا تکلیف یکی از دو فینالیست این دوره از مسابقات آسیایی مشخص شود.

آمار و ارقام خواندنی از رقابت ایران و ژاپن

رویداد۲۴  تیم ملی فوتبال ایران ده دوره است که از رسیدن به فینال جام ملتهای آسیا بازمانده است.  ایران و ژاپن یک شباهت مهم با هم دارند و اینکه هر بار به فینال رسیدهاند، توانستهاند جام قهرمانی را به خانه ببرند و به این ترتیب هیچ کدام سابقه نایب قهرمانی این مسابقات را ندارند.

پانزده سال پیش، در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، ایران و ژاپن در حالی به مصاف هم رفتند که صعود دو تیم قطعی بود، اما ایران برای صدر نشینی نیاز به برد داشت. این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
دوازده سال قبل از آن هم در جام ملت‌های آسیای ۱۹۹۲ که در ژاپن برگزار می‌شد، ایران با ژاپن هم گروه بود و با یک گل از این تیم شکست خورد و نتوانست از گروه خود صعود کند. آن مسابقات با حضور هشت تیم برگزار می‌شد و صعود به منزله حضور در نیمه نهایی بود.
 
در مسابقات ۱۹۸۴ نیز در دور مقدماتی ایران برابر ژاپن قرار گرفت که این بازی نیز به تساوی رسید. این بار ایران با این نتیجه صعود کرد و ژاپن حذف شد.

به این ترتیب این مسابقه حساس‌ترین مسابقه ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا خواهد بود و مسابقات قبلی همگی در مرحله مقدماتی بوده است. ایران و ژاپن یک بار برای صعود به جام جهانی ۱۹۹۸، رقابت سختی با هم برگزار کردند که ژاپن سه بر دو پیروز شد.

ایران بعد از انقلاب چهار بار به مرحله نیمه نهایی رسیده است که دوبار به عربستان، یک بار به چین و یک بار به کویت بازی را واگذار کرده است. ژاپن هم در سال ۲۰۰۷ در نیمه نهایی به عربستان باخت و حذف شد.

در دوره گذشته ایران در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب عراق شد. در دو دورره قبلی این مسابقات هم ایران به کره جنوبی دو بار پیاپی در یک چهارم نهایی باخت و در رسیدن به جمع چهار تیم پایانی ناکام ماند.
 
در دوره قبلی (۲۰۰۴) ایران توانست کره جنوبی را شکست دهد، اما در نیمه نهایی به چین باخت و به مقام سوم رسید. در سال ۲۰۰۰ و ۱۹۹۶ نیز ایران در یک چهارم نهایی با کره جنوبی تقابل کرده است که سهم هر کشور یک پیروزی و یک شکست بوده است.

به گزارش رویداد۲۴ ایران در تمام دوره‌های این مسابقات بعد از پیروزی انقلاب در مرحله نهایی و جمع هشت تیم برتر حضور داشته است. از این نظر ایران رکورددار است و هیچ تیم دیگری این رکورد را ندارد. البته در دوره‌های اخیر، ایران، ژاپن، کره جنوبی، عراق و ازبکستان در کنار استرالیا در جمع هشت تیم پایانی این رقابت‌ها حضور داشتند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
"ایران و ژاپن یک بار برای صعود به جام جهانی ۱۹۹۸، رقابت سختی با هم برگزار کردند که ژاپن سه بر دو پیروز شد"
سلام
باید میفرمودید ((ژاپن با نامردی و کوبیدن عابدزاده که منجر به آسیب دیدن دنده های ایشان شد 3 بر 2 پیروز شد))
باید لهشون کنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان