تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

حاشیه‌های حذف چهره نزدیک به لاریجانی از هیات مدیره استقلال/ فرصت انتخابات از دست رفت!

حسن زمانی با حکم مسعود سلطانی فر از عضویت در هیات مدیره استقلال برکنار شده است. گفته شده او قصد دارد در انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا شود.

استقلال

رویداد۲۴  شاید خبر حذف حسن زمانی از ترکیب هیات مدیره باشگاه چندان باعث ناراحتی مجموعه استقلال نشود و احتمالا به خوشحالی آنها بیفزاید؛ چه آنکه زمانی چندباری مصاحبه‌هایی انجام داده بود که برای استقلال درسرساز شده بود. مصاحبه‌هایی همچون جریمه AFC برای استقلال و بازنشستگی اعضای هیات میره و غیرقانونی خواندن هیات مدیره؛ مصاحبه‌هایی که البته باعث شد با تصمیم هیات مدیره زمانی تا شش ماه مصاحبه نکند.

مصاحبه‌های بی حساب و کتاب زمانی البته تنها دلیل دلخوری استقلالی‌ها نبود. زمانی نماینده مجلس پنجم و هفتم ملایر بود که رابطه نزدیکی با علی لاریجانی داشت. گفته می‌شد حضور او در هیات مدیره استقلال به واسطه رودربایستی با علی لاریجانی به مجموعه تحمیل شد. بدین ترتیب حذف حسن زمانی از هیات مدیره استقلال شاید درست‌ترین اقدامی بود که سلطانی‌فر می‌توانست انجام دهد.

انتخابات مجلس یازدهم فرصت خوبی است تا زمانی شانس خود را برای بار سوم در پارلمان بیازماید؛ هرکس جای زمانی بود، علاقه داشت هنگام تبلیغات انتخاباتی خود از عنوان «عضو هیات مدیره استقلال» استفاده می‌کرد تا عنوان «عضو برکنار شده هیات میره استقلال»! احتمالا همین دلیل برای زمانی مناسب بود تا برکناری‌اش را قبول نکند و در اتفاقی نادر هیات مدیره استقلال با ترکیب زوج شش تایی اداره شود.

حسن زمانی در مصاحبه‌ای پس از برکناری‌اش به سلطانی‌فر اینگونه تاخته بود: «نزدیک به ۷ میلیون جوان بیکار، ۱۵ میلیون آماده ازدواج و دو میلیون معتاد داریم که مسئولیت همگی بر عهده سلطانی فر است. اگر از وزیر ورزش کارنامه بخواهند، با صراحت باید گفت که بخش جوانان وزارتخانه تعطیل است. به جای اینکه کار باشگاه‌داری کنند، بهتر است کمی به وظایف اصلی‌شان برسند.»

زمانی البته سلطانی‌فر را به پرسپولیسی بودن متهم کرده بود؛ «یکی از معاونین باشگاه (توفیقی) با نظر افتخاری و هیات مدیره مصاحبه کرد و از حق استقلال مقابل پرسپولیس دفاع کرد که فوری سلطانی‌فر تماس گرفت و با تندی خواست مصاحبه از روی سایت برداشته شود و دیگر مطلبی علیه پرسپولیس گفته نشود.»

مصاحبه‌های حسن زمانی اگر صحت داشته باشد، باید این سوال را از او پرسید که چرا در دوره حضورش در استقلال اینگونه از منافع تیم حمایت نکرده و اکنون که در آستانه انتخابات مجلس از ترکیب هیات مدیره کنار گذاشته شده، یادش افتاده که وزیر پرسپولیسی است و سلطانی‌فر مسئول اعتیاد در جامعه است.

مسعود سلطانی‌فر کارنامه چندان قوی‌ای در حوزه ورزش ندارد؛ پشتیبانی بی دلیل او از حلقه اصفهان و مهدی تاج و ساکت و دور زدن قانون بازنشستگی برای حفظ مهدی تاج کافی است تا این وزارتخانه را وزارتخانه‌ای جناحی بدانیم، با اینهمه همه این‌ها دلیل نمی‌شود که بتوان از سخنان زمانی دفاع کرد یا از اقدام سلطانی فر برای حذف زمانی دفاع نکرد.
 
در روزهای گذشته مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در توئیتی بدون اشاره به اسم نوشته بود: «خدمتشان گفتیم چند سالی است شما اینجا تشریف دارید اجازه دهید فرصت را به دیگران بدهیم بیایید در فلان‌جا عضو هیات مدیره. چند روز بعد پیغام داد جایم خوب است ولی پسرم را برای هئیت مدیره میفرستم!»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان