تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
براساس اصلاحیات قوانین فدراسیون جهانی بوکس؛

مجوز رقابت زنان بوکسور با حجاب اسلامی صادر شد/ لباس تائیدشده زنان مسلمان را ایران ارائه کرد

براساس اصلاحات صورت گرفته در قوانین کمیته اجرایی فدراسیون جهانی بوکس (AIBA)، زنان مسلمان این رشته از این پس می‌توانند در رقابت‌های بین المللی بوکس از پوشش اسلامی استفاده کنند.
مجوز رقابت زنان بوکسور با حجاب اسلامی صادر شد
رویداد۲۴ تارنمای خبری «اینساید دِ گیمز» نوشت: در بیانیه‌ای که بدنبال برگزاری تازه‌ترین جلسه کمیته اجرایی فدراسیون جهانی بوکس در استامبول، منتشر شده است این نهاد اجازه پوشیدن لباس‌هایی را که دین زنان شاغل در این رشته ایجاب می‌کند صادر کرد.

تغییرات مذکور پس از بروز رسانی خط مشی و دستورالعمل‌های این نهاد در مورد یونیفرم ورزشکاران تایید شد؛ دستورالعملی که در آن قانوی گنجانده شده است که براساس آن این ورزشکاران می‌توانند پرچم کشورشان را نیز منقش بر لباس خود داشته باشند.

علاوه بر این، تغییرات مذکور در خصوص حجاب (پوششی که زنان مسلمان می‌پوشند) بدان معنا است که فدراسیون جهانی بوکس نیز از روند نهاد‌های حاکم بر سایر ورزش‌ها در این مورد پیروی خواهد کرد.

پوشیدن حجاب و قوانین مرتبط با آن، در ورزش‌های همچون والیبال، بسکتبال و شمشیربازی مورد استفاده قرار گرفته است.
در جریان بازی‌های ریو ۲۰۱۶، «ابتهاج محمد» به نخستین زن آمریکایی تبدیل شد که با پوشش اسلامی در رقابت هی شمشمیر بازی برای آمریکا رقابت می‌کند.
 
حسین ثوری،رئیس فدراسیون بوکس ایران در خصوص موافقت فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) با حضور زنان محجبه در رقابت‌های بین المللی این رشته، اظهار داشت: کشور‌های مختلف اسلامی و در راس آن‌ها ایران، پیگیری‌های زیادی انجام دادند که خوشبختانه امروز به نتیجه رسید.

وی افزود: در اجلاس مسکو و در جریان بازی‌های آسیایی جاکارتا، جلسات زیادی در این خصوص با مسئولان بلندپایه جهانی و آسیایی داشتیم.
ثوری با اشاره به اینکه لباس تایید شده فدراسیون جهانی از سوی ایران ارائه شده است، گفت: مذاکراتی با مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواهیم داشت تا با قدرت، بوکس زنان را راه اندازی کنیم.

وی گفت: در زمان مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس که سال گذشته برگزار شد، یکی از مسائلی که مطرح کردم راه اندازی بوکس زنان بود که اکنون نیمی از مسیر آن را طی کرده ایم.

رئیس فدراسیون بوکس ایران ادامه داد: زنان زیادی در ایران در رشته بوکس فعال هستند که باید سازماندهی شوند و تحت نظر فدراسیون قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بوکس برای اولین بار نایب رئیس زنان خواهد داشت؟ پاسخ داد: پس از مذاکرات با مسئولان ورزش کشور و فراهم شدن مقدمات، در این مورد نیز اقدام خواهیم کرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان