تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی که بود؟ +تصاویر

پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی صبح امروز به علت سکته مغزی در سن ۸۴ سالگی درگذشت

پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی که بود؟ +تصاویر

رویداد۲۴  پوران شریعت رضوی پوران در سال ۱۳۱۳ در مشهد به دنیا آمد. او سال ۱۳۳۷ با دکتر علی شریعتی ازدواج کرد. پوران شریعت رضوی ۴ سال پس از ازدواجش (۱۳۴۱) مدرک دکترای ادبیات خود را از دانشگاه سوربن دکترای اخذ کرد.

دکتر شریعت رضوی پس از بازگشت به ایران تا سال ۵۲ دبیر دبیرستان‌های مشهد بود و بعد از آن در تهران راهنمای تعلیماتی بود.

او در سال ۷۷ بنیادی با نام دکتر علی شریعتی راه‌اندازی کرد.

مهدی شریعت رضوی برادر پوران شریعت رضوی یکی از سه دانشجویی بود (به همراه قندچی و بزرگ نیا) که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در حمله نیرو‌های امنیتی به دانشگاه تهران در جریان سفر نیکسون به تهران به شهادت رسید.

علی اصغر شریعت‌رضوی برادر دیگر پوران شریعت رضوی که به طوفان مشهور بود سال ۱۳۲۰ در جریان درگیری ایران و شوروی در آذربایجان جان باخت.

پوران شریعت رضوی کتابی درباره زندگی دکتر علی شریعتی با نام «طرحی از یک زندگی» نوشت. این کتاب مجموعه‌ای از نامه‌ها و دستخط‌های دکتر شریعتی به همراه زندگینامه او بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
11
4
زن و شوهر مردم ایران را به روز سیاه نشاندند
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
4
3
اونهایی که الان دارند با رانت خواری و دلال بازی ثروتهای کلانی بدست می آورند در اصل دارند مثل یک خون آشام از خون شهدای انقلاب ارتزاق میکنند امیدوارم آه مردم هر چه سریعتر گریبان آنها را بگیرد
سعید حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
5
2
چه جالب و چه عجیب که
( مثلا) نظریه پرداز اسلامی ، خودش به مبتدیات و مقدمات احکام اسلام یعنی حجاب ، و روح شریعت شیعه ، یعنی غیرت به نوامیس ، بی اعتناست...!!!؟؟؟

هییچی سر جاش نیست...
.
پاسخ ها
سکوت
| Seychelles |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شما نظر ندین میگن گنگین؟! اصلا کتابای دکترو خوندین؟ اسلام صفوی و اخوندیتون و روح شریعت شیعتونو برا خودتون نگه دارین وقتی کل دین براتون خلاصه میشه تو مسیله ای ک تو وجوبش شبهه وجود داره!
نظرات شما
پیشخوان