تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

چنار‌ها به خیابان ولی عصر باز می‌گردند/کاشت ۱۱۰۰ نهال جدید

روز جمعه با حضور و کاشت درخت توسط پیروز حناچی شهردار تهران، فاز دوم طرح ساماندهی و احیاء درختان چنار خیابان ولیعصر آغاز می‌شود.
چنار‌ها به خیابان، ولی عصر باز می‌گردند/کاشت ۱۱۰۰ نهال جدید
رویداد۲۴ در ادامه عملیات احیاء فضای سبز خیابان، ولی عصر، ۱۱۰۰ اصله درخت چنار ۸ تا ۱۲ ساله به شیوه روت بال در خیابان مزبور حد فاصل چهارراه امام خمینی تا میدان راه آهن و نیز حد فاصل سه راه شهید بهشتی تا چهار راه شهید چمران کاشته خواهد شد.

در جریان اجرای عملیات مذکور، در ابتدا جانمایی جهت کاشت و همچنین حذف تنه و ریشه‌های آلوده صورت می‌گیرد و سپس گودال‌هایی به ابعاد ۱.۵*۱.۵*۱.۵ متر خاکبرداری شده و خاک و اندام‌های گیاهی آلوده به خارج از پروژه منتقل می‌شوند و پس از ضدعفونی دیواره‌های محل کاشت، با تهیه خاک زراعی مرغوب و مورد تائید، خاکریزی و کاشت صورت می‌گیرد.

گفتنی است تهیه درختان پس از بازدید و تائید متخصصین و مشاورین از نهالستان‌های خارج از شهر تهران که از نظر سلامتی مورد تائید باشند صورت می‌گیرد و کلیه اقدامات تخصصی از قبیل: دقت در روش‌های روت بال، رعایت نکات لازم در حمل و جابجایی و همچنین علامت گذاری جهت قبله درخت و تیمار‌های لازم قبل از کاشت نیز به نحو مطلوب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حناچی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان