تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
نماینده مجلس:

مردم دیگر تحمل افزایش قیمت‌ها برای شب عید را ندارند

پوربافرانی روش فعلی توزیع اقلام ضروری در بازار را شکست خورده دانست و تأکید کرد: دولت باید در این شرایط حاد اقتصادی ارز اختصاصی برای واردات گوشت و مرغ و بسیاری دیگر از اقلام ضروری را به تولیدکننده اختصاص دهد و خود دولت این محصول را خریداری و در بازار توزیع کند.

مردم دیگر تحمل افزایش قیمت‌ها برای شب عید را ندارند

رویداد۲۴ عباسعلی پوربافرانی با اشاره به افزایش قیمت‌ بی رویه برخی اقلام اساسی از جمله گوشت، مرغ و حتی افزایش قیمت‌های اخیر در بازار خودرو، طلا، سکه و ارز، عنوان کرد: متأسفانه هنوز به شب عید نرسیده قیمت‌ها "شب عیدی" شده و طی روزهای اخیر به صورت لجام گسیخته‌ای افزایش داشته است.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم بیش از این دیگر نباید گرانی را برای شب عید تحمل کنند، افزود: راهکاری که دولت در عرضه گوشت و مرغ و برخی دیگر از کالاهای اساسی اتخاذ کرده به هیچ عنوان جواب نداده و باید در این مسیر تجدید نظر جدی صورت گیرد.

دولت هزینه سنگینی برای واردات گوشت و مرغ می‌پردازد

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت در این حوزه‌ هزینه و یارانه‌ سنگینی را می‌‎پردازد، ادامه داد: متأسفانه این یارانه به دست افرادی که نیازمند واقعی هستند، نمی‎رسد و نوعی رانت برای برخی از افراد ایجاد کرده و با احتکار و بالابردن قیمت‌ها توسط همین افراد روبه‎رو است.

بسیاری از اقلام به مصرف کننده واقعی نمی‌رسد

پوربافرانی یادآور شد: همچنین یکی دیگر از ایرادات وارد به نحوه عرضه کالاهای اساسی به ویژه گوشت و مرغ، توزیع ناعادلانه این اقلام در برخی از کشورها است که این اقلام به بسیاری از افراد مستحق این اقلام نمی‌‎رسد.

این نماینده مردم در مجلس، عدم توزیع نامناسب کالاهای ضروری و نبود کنترل بر بازار را دو فاکتور مهم که موجب افزایش قیمت‌‎ها شده، دانست و ادامه داد: در حال حاضر دولت باید ارزی اختصاصی برای واردات گوشت و مرغ و بسیاری دیگر از اقلام ضروری را به تولیدکننده آن هم با نظارت ویژه اختصاص دهد و خود دولت این محصول را خریداری و در بازار توزیع کند.

دولت حمایتی از تولیدکننده ندارد

وی با رد ادعای حمایت دولت از تولید کننده، گفت: وزارت صمت و کشاورزی اعلام کنند که چه مقدار ارز برای واردات در نظر گرفته شده و چه میزان از این گوشت و مرغ به دست مصرف کننده واقعی و با چه نرخی رسیده است. از سوی دیگر چه حمایت‌هایی هم از تولیدکننده صورت گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: هزینه‎‌ای که دولت در این مسیر انجام می‌دهد، هزینه کمی نیست اما به هیچ عنوان موفق نبوده و به همین دلیل ضرورت دارد که در روش خود تجدید نظر کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان