تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
روابط مالی بدون شفافیت نمی‌شود؛

مخالفان مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص و نماز جمعه/ منتقدان FATF لایحه را خوانده‌اند؟

همان گونه که اگر هم از فیفا بدمان بیاید برای فوتبال به رعایت قواعد فیفا نیاز داریم برای بازی‌های مالی و روابط مالی هم یک فیفا به نام اف. ای. تی. اف درست کرده‌اند.
فوتبال بدون فیفا نمی‌شود، روابط مالی هم بی FATF نمی‌شود
رویداد۲۴ حجت الاسلام صدیقی امام جمعه تهران می‌گوید: «ما اگر از مسئولان گله داریم، چون عادل نیستند، چون به بیرون تکیه کردند، چون برجام را امضا کردند، چون FATF را دامن می‌زنند، استقلال ما را می‌خواهند به خطر بیندازند، اطلاعاتمان را می‌خواهند در اختیار دشمن قرار دهند این‌ها مردم را ناراحت و افسرده می‌کند.»

حجت‌الاسلام محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم می‌گوید: «FATF و کنوانسیون‌های مرتبط آن، حزب‌الله، حشدالشعبی و سایر گروه‌های عضو محور مقاومت را مصداق تروریست تعریف می‌کند و ما را ملزم به پذیرش مصادیق می‌کند.»

مخالفان FATF در مجمع و نماز جمعه؛ آیا واقعا آن را خوانده‌اید؟

این سخنان نشان می‌دهد برخی از اعضای مجمع و ائمه جمعه، FATF را مطالعه نکرده‌اند یا با دقت کامل مطالعه نکرده اند و فقط بر اساس نظر مخالف‌خوان‌ها، سخنان خود را مطرح می‌کنند.

در کجا آمده است که حزب‌الله یک گروه تروریستی است؟ تنها از سوی نهاد‌های بین المللی مانند سازمان ملل متحد تنها دو گروه تروریستی در جهان فعالیت دارند که عبارتند از: القاعده و داعش. فقط آمریکا حزب‌الله را یک گروه تروریستی می‌داند که آنهم ربطی به FATF ندارد.

نکته جالب این است لبنان، سوریه و عراق عضو FATF هستند و این نگرانی‌هایی که ما داریم را ندارند. برخی از این سخنان این پیام را به جهان می‌دهد که ایران نگران کمک به حزب‌الله است، چون فکر می‌کند آن‌ها تروریست هستند و بعد از پیوستن به FATF نمی‌تواند به حزب‌الله کمک کند. این نگاه خود تروریست از کجا می‌آید؟ مشخص نیست.

ارایه اطلاعات از سوی سیستم بانکی براساس استاندار‌های FATF به طرف‌های خارجی بدون اجازه نهاد‌های ناظر و امنیتی داخلی ممکن نیست و هیچ شخص یا نهادی حق ارائه اطلاعات به طرف‌های خارجی مگر در موارد مبارزه با جرائم مالی و با مجوز نهاد‌های نظارتی مطابق قانون ندارد. حالا چگونه آقای صدیقی ادعا می‌کند که اطلاعات کشور در اختیار دشمن قرار خواهد گرفت.

همین دو مورد مخالفت نشان می‌دهد، تنها هدف مخالفت‌ها، چیزی به غیر از منافع ملی است. این گونه به ذهن می‌رسد که برخی دوست ندارند ایران در زمان حسن روحانی به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی بپیوندد. این در حالی است که پیوستن به اف‌ای تی اف و لوایح چهارگانه آن از زمان احمدی نژاد آغاز و توسط سعید جلیلی که امروز خود از مخالف‌خوان‌ها در مجمع است پیگیری می‌شد.

تقریبا تمام کشور‌های جهان به جز ایران و کره شمالی عضو FATF هستند. آیا همه آن‌ها اطلاعات مالی، سیاسی و امنیتی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. این مسیری است که همه رفته‌اند.

بگذارید مثال ساده‌ای برای این معنا بزنم. شما اگر می‌خواهید در مسابقات جهانی شرکت کنید باید عضو فیفا باشید. نمی‌تواند بدون اینکه عضو فیفا باشید انتظار حضور در جام جهانی را داشته باشید. حالا اگر ما می‌خواهیم در صحنه بین المللی حضور فعالی داشته باشیم باید قوانین آن را هم قبول کنیم و با ادعا‌های واهی خود را نترسانیم.

اتفاقا عربستان و اسرائیل هم به شدت مشتاق این هستند که ایران به گروه اقدام ویژه مالی نپیوندند.

همان گونه که هر قدر هم از فیفا بدمان بیاید برای فوتبال به رعایت قواعد فیفا نیاز داریم برای بازی‌های مالی و روابط مالی هم یک فیفا درست کرده اند به نام اف. ای. تی. اف...
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
بابا هر چقد زور بزنید باز هم این دولت اون مجلس سه شیفتی این را امضامیکنن برجام را عرض دو دقیقه بدون مطالعه امضا کردن تا امریکا راضی باشه نه مردم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان