تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸

دربی هشتاد و نهم با شرایط خاص و ویژه/ رکورد‌هایی که جابجا می‌شود

یکی از معدود دیدار‌هایی که در نود دقیقه تمام نمی‌شود و قبل و بعدش حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه دارد، دربی پایتخت ایران است که این بار هشتاد و نهمین پرده خود را به نمایش خواهد گذاشت.
دربی هشتاد و نهم با شرایط خاص و ویژه/ رکورد‌هایی که جابجا می‌شود
رویداد۲۴ اگر تنها یک بازی فوتبال بتواند رویداد‌های بزرگ فوتبالی را تحت الشعاع قرار دهد، بی تردید آن یک بازی، دربی است. دیدار سنتی تیم‌های استقلال و پرسپولیس که نه شروع آن با سوت داور است و نه پایانش.

این دیدار که ۸۸ بار پیش از این بازی تکرار شده، از روز‌ها و بعضاً هفته‌ها قبل از سوت شروع بازی خارج از مستطیل سبز آغاز می‌شود و تا ماه‌ها هم ادامه دارد. بگذریم از اینکه هنوز هستند تعدادی از بازی‌های گذشته دو تیم که بعد از سال‌ها هنوز حواشی و اتفاقاتش به اتمام نرسیده و پرونده آن‌ها همچنان باز است.

هشتاد و نهمین دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس را در حالی پیش رو داریم که شرایط جدولی برای این دو تیم در حساس‌ترین وضعیت قرار گرفته است. سال‌ها بود این دو تیم همزمان صدر جدولی و مدعی قهرمانی نبودند. این اتفاق بعد از چند سال امسال افتاده و سرخابی‌ها بر سر صدر جدول و از آن بالاتر بر سر قهرمانی جدال می‌کنند.

هرچند کورس قهرمانی متشکل از چهار تیم است و به جز سرخابی‌های تهران، سپاهان و تراکتورسازی هم خود را مدعی می‌دانند و حتی با کمی فاصله پدیده هم هنوز در صف مدعیان قرار دارد، اما استقلال و پرسپولیس خود را اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی دانسته و بر این باورند که این قهرمانی در گروی پیروزی در این بازی است.

نه استقلال و نه پرسپولیس برای این بازی محروم ندارند و هر دو تیم محدودیتی از این لحاظ ندارند، اما برخی از بازیکنان دو تیم هفته‌های اخیر را با مصدومیت سپری کرده‌اند که این تنها نگرانی برانکو و شفر برای استفاده از همه موجودی شأن در این بازی بزرگ است.

هر دو تیم برای پیروزی در این بازی انگیزه‌های زیادی دارند، اما ولع و اشتهای آبی‌ها به پیروزی قطعاً بیشتر است، چون در صورت پیروزی اتفاقات زیادی برای این تیم خواهد افتاد که مهمترینش رسیدن استقلال به صدر جدول بعد از چیزی در حدود ۳ سال است که این اولین صدرنشینی شفر در فوتبال ایران خواهد بود.

این بازی از ساعت ۱۶ امروز و با قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. دربی ۸۹ رکورد دار داشتن بیشترین تعداد داوران معتبر کشور نیز هست.

به جز خورشیدی و تیم داوری اش، دو داور بزرگ دیگر مثل فغانی و سخندان، کمک داوران ویدئویی این بازی هستند و دو داور سرشناس دیگر به اسم محمد حسین زاهدی فر و محمدرضا اکبریان، داوران اضافه این دیدار هستند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان