تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

پایان چالش میلیاردی/ زیان انباشته بیمه ایران صفر شد

منابع خبری از مستهلک شدن زیان انباشته بیش از ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومانی بیمه ایران و ارتقا جایگاه این شرکت بیمه دولتی به سطح یک خبر می‌دهند.

پایان چالش میلیاردی/ زیان انباشته بیمه ایران صفر شد

رویداد۲۴ منابع خبری از مستهلک شدن زیان انباشته بیش از ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومانی بیمه ایران و ارتقا جایگاه این شرکت بیمه دولتی به سطح یک خبر می‌دهند. در حالیکه پیش ازین محسن پور کیانی مدیر عامل بیمه ایران، برای مستهلک شدن زیان انباشته بیمه ایران ۷۲ سال مهلت خواست، اما به اذعان منابع موثق خبری در پی اقدامات و تدابیر اتخاذ شده، زیان انباشته بیش از ۶۰۰۰ میلیاردتومانی بیمه ایران صفر شد.

گفته می‌شود با اقدامات سنجیده و راهکار‌های عملیاتی هیات مدیره بیمه ایران و با همراهی دولت و بیمه مرکزی چالش زیان انباشته میلیاردی بیمه ایران به بایگانی تاریخ پیوست.

در حالیکه پیش ازین از اختلافات شدید در هیات مدیره بیمه ایران خبر می‌دادند به طوریکه انشقاق در هیات مدیره سبب اتخاذ تصمیمات مقطعی و نا مطلوب شده بود، اما گویا در پی تغییرات رفتاری در مدیریت سازمانی بیمه ایران این اختلافات در هیات مدیره به پایان رسیده که سبب اتخاذ تصمیم گیری‌های حرفه‌ای برای حل بحران‌های این بیمه دولتی شده است.

پیش ازین گفته شد برخی اعضا هیات مدیره بیمه ایران از عدم شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های زیر مجموعه بیمه ایران که لاجرم به فقدان شفافیت مالی صورت‌های مالی تنها شرکت بیمه دولتی می‌انجامد اعتراض کردند که اسباب اختلافات در هیات مدیره را فراهم کرده بود که ظاهرا این اختلاف نظر‌ها به اتفاق نظر انجامیده است.

این گزارش می‌افزاید، با اتخاذ تمهیدات اساسی برای جبران زیان انباشته بیمه ایران با همکاری دولت و بیمه مرکزی این شرکت بیمه دولتی دوران رکود و بحران را پشت سر گذاشت.

با جبران زیان انباشته بیمه ایران از محل اعتبارات دولت و راهکار‌های عملیاتی و علمی هیات مدیره این شرکت بیمه طی دوسال اخیر، توانگری مالی بیمه ایران نیز از سطح چهار به سطح یک ارتقا یافت.

پیش ازین محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مجمع عمومی بیمه مرکزی ضمن انتقاد از فقدان شفافیت صورت‌های مالی بیمه ایران و وضعیت بحرانی این تنها شرکت بیمه دولتی، شفافیت صنعت بیمه را به شفافیت مالی بیمه ایران منوط دانست و بر لزوم انتشار صورت‌های مالی بیمه ایران تاکید کرد.

منابع خبری اذعان می‌دارند، با پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی مجلس قرار است در نیمه فروردین ماه جهت حفظ حقوق بیمه گذاران صورت‌های مالی بیمه ایران از طریق پورتال وزارت اقتصاد منتشر شود و در اختیار عموم قرار گیرد.

گفتنی است پیش ازین شستا و بنیاد مستضعفان جهت تنویر افکار عمومی به انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های زیر مجموعه اقدام کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان