تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
بیمه مرکزی اعلام کرد؛

بیمه‌ها مکلف به پرداخت خسارت سیل زدگان در کمترین زمان شدند

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که در راستای التیام‌ بخشی به آلام مردم مصیبت‌زده و خسارت‌دیدگان مناطق شمالی کشور، همه شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به ارزیابی خسارات وارده و پرداخت مبالغ خسارت‌دیدگان اقدام کنند.

بیمه‌ها مکلف به پرداخت خسارت سیل زدگان در کمترین زمان شدند

رویداد۲۴ «غلامرضا سلیمانی» به گستردگی حادثه سیل اخیر در برخی از مناطق شمالی کشور اشاره کرد و افزود: هر ساله بلایای طبیعی در سراسر کشور قربانی می‌گیرد و گاه زیرساخت‌های شهری و روستایی را از بین می‌برد؛ در این میان صنعت بیمه باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های خود، آرامش و اطمینان را به مردم برگرداند.

وی با ابراز تاسف از خسارات سیل اخیر در مناطق شمالی کشور بویژه در استان گلستان و شرق مازندران، از شرکت‌های بیمه خواست تا با جبران خسارات بیمه‌گذاران در بهبود شرایط مردم و بازگرداندن آرامش در منطقه، تکالیف و ماموریت‌های خود را به انجام برسانند.

پیشتر مدیرعامل بیمه ایران از تحویل چک خسارت به ۱۳۵ واحد سیل‌زده استان گلستان خبر داده بود.
«محسن پورکیانی» یادآور شد: تا بهمن ماه پارسال، ۲۰ هزار بیمه‌نامه با پوشش سیل در استان گلستان صادر شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، پس از ارزیابی و برآورد خسارت سیل، چک خسارت فوری به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.
همچنین مدیرکل بیمه ایران استان مازندران اعلام کرد: تا پایان وقت روز شنبه سوم فروردین ۹۸، حدود ۶۰ فقره اعلام خسارت سیل و آبگرفتگی انجام شده است.

«بهرام دارایی» ادامه داد: با اعزام سه تیم از کارشناسان، همه پرونده‌ها کارشناسی شده که اکثر آن‌ها در محل برآورد خسارت شده و امروز (یکشنبه) چک آن‌ها آماده پرداخت است.

وی خاطرنشان کرد: برای بقیه زیان‌دیدگان احتمالی که فرصت اعلام خسارت نداشته‌اند با نصب بنر در محل حادثه به منظور مراجعه آنان به شعبه محل کشیک نوروزی، اطلاع‌رسانی شده است.
بر اساس این گزارش براثر وقوع سیل اواخر اسفند ۹۷ (یکشنبه ۲۶ اسفندماه) به ۲۰۰ روستای مازندران در ۱۲ شهرستان خسارت وارد شد و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱.۵ متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راهها، خانه‌های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان