تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸

ایران، تنها قدرت آسیایی بدون مربی قبل از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

وضعیت تیم ملی ایران قبل از شروع رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها در آسیا نامشخص است و اکنون ایران تنها کشوری است که حتی سرمربی خود را نیز مشخص نکرده است.
ایران، تنها قدرت آسیایی بدون مربی قبل از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲
رویداد۲۴ در حالی که به شروع بازی‌های تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نزدیک می‌شویم هنوز وضعیت نیمکت تیم ملی مشخص نیست.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی برگزار می‌شود که این کشور به صورت مستقیم جواز حضور در رقابت‌ها را به دست آورده و تیم‌های دیگر قاره کهن برای ۴.۵ سهمیه آسیایی رقابت خواهند کرد. البته این در شرایطی است که جام جهانی ۲۰۲۲ با افزایش تیم روبرو نشود و با همان ۳۲ تیم برگزار شود.

قرعه کشی دور اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار شود. در این مرحله ۱۲ تیم آسیایی که رتبه پایینی در رده بندی فیفا دارند به صورت رفت و برگشت برابر هم صف آرایی خواهند کرد.

* مرحله اول

در این مرحله تیم ملی فوتبال ایران و ۳۳ تیم برتر آسیایی دیگر رقابت نخواهند کرد.

۱۲ تیم این مرحله در دو سید یک و دو به شرح زیر تقسیم شده‌اند:

سید یک: مالزی، کامبوج، ماکائو، لائوس، بوتان، مغولستان

سید دو: گوام، بنگلادش، برونئی، تیمور شرقی، پاکستان، سریلانکا

* مرحله دوم

۶ تیم راه یافته از مرحله قبل به همراه ۳۴ تیم دیگر از جمله ایران، ۴۰ تیم این مرحله را تشکیل خواهند داد. بر مبنای رده بندی فیفا، تیم‌ها در ۸ گروه پنج تیمی تقسیم خواهند شد و ایران قطعاً در سید نخست قرار خواهد گرفت و با ۷ تیم برتر آسیایی دیگر در رده بندی فیفا هم‌گروه نخواهد شد.

بازی‌ها در این مرحله به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و در نهایت تیم اول هر گروه به علاوه چهار تیم برتر دوم گروه‌ها به دور سوم راه خواهند یافت و علاوه بر این به صورت مستقیم جواز حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را که در یکی از دو کشور چین یا کره‌جنوبی برگزار می‌شود به دست خواهند آورد.

اولین بازی تیم ملی ایران در این مرحله پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد و آخرین دیدار تیم ملی ایران در این مرحله روز ۲ خرداد ۱۳۹۹ خواهد بود. در واقع تیم ملی ایران از اوایل سال جاری کار خودش را برای صعود به جام جهانی و جام ملت‌ها آغاز خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال ایران باید زمان را از دست ندهد و به زودی سرمربی تیم ملی را انتخاب کند تا با برنامه‌ریزی درست و تدارک اردو‌های آمادگی، تیم ملی فوتبال ایران را از بلاتکلیفی خارج کند.

فدراسیون فوتبال امارات بیش از دو هفته است که سرمربی خود را انتخاب کرده و برت فان مارویک هلندی را به عنوان جانشین آلبرتو زاکرونی معرفی کرده است و عربستان نیز که دو بازی دوستانه در بازی‌های فیفا دی اخیر داشت، یوسف عنبر را به عنوان سرمربی موقت خود انتخاب کرد تا تیم ملی ایران تنها تیم قدری در آسیا باشد که سرمربی ندارد.

تیم ملی ایران فرصت دو بازی دوستانه را نیز در فروردین ماه از دست داد و معلوم نیست که برای فیفا دی بعدی که خرداد ماه خواهد بود، تیم ملی ایران دیدار دوستانه‌ای خواهد داشت یا خیر.

ژاپن و قطر باید در تابستان در کوپا آمه ریکا رقابت کنند و کره جنوبی نیز برنامه بازی‌های دوستانه خود را قبل از شروع انتخابی جام جهانی به صورت منظم پیش برده است. باید ببینیم مسئولان فدراسیون فوتبال ایران چه زمانی دست به کار خواهند شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان