تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

وزیر: احتمال اعلام پایان سال تحصیلی در خوزستان

چنانچه در منطقه‎ای مجبور باشند سال تحصیلی را خاتمه دهند این کار را انجام خواهند داد.
وزیر: احتمال اعلام پایان سال تحصیلی در خوزستان
رویداد۲۴ وزیر آموزش و پرورش گفت: بین ۵۰ تا ۸۰ مدرسه در استان گزارش شده که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

دکتر سید محمد بطحایی اظهار کرد: فرهنگیانی که در سیل خانه و کاشانه آن‌ها دچار خسارت شده است، اقداماتی را برای دریافت تسهیلات کم بهره برای آنان در دست کار داریم و یا کمک‌های بلاعوضی را برای مرمت خانه‌های این فرهنگیان لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم ظرف چند روز آینده این اقدامات برای تعیین تکلیف منازل فرهنگیان به نتیجه برسد و ما تصمیم نهایی را اعلام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با یکی دو تا از بانک‎ها صحبت کردیم، با توجه به اینکه تعداد فرهنگیانی که در استان‌های سیل زده دچار مشکل شدند زیاد نیستند امیدواریم بتوانیم کمک هزینه‌ای را برای بازسازی منازل آن‌ها و یا تسهیلات کم بهره را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

بطحایی با اشاره به اینکه مدارسی که در لرستان تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند عدد دقیق آن‌ها هنوز استخراج نشده، اما بین ۵۰ تا ۸۰ مدرسه گزارش شده است، بیان کرد: این مدارس باید تخریب و بازسازی شوند چراکه به لحاظ ایمنی امکان حضور دانش‌آمنوزان در آن‌ها وجود ندارد و خیرین پای کار آمدند و در استان حضور یافتند و تفاهم‌نامه‌هایی با آنان امضا شده است.

وی افزود: برای بازسازی و نوسازی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی نیز اعتبار ویژه‌ای (پنج میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است تا در مهرماه ۹۸ مدارس بدون مشکل در این شهر‌های سیل زده از جمله لرستان (الیگودرز، پلدختر، دلفان، معمولان، دورود و ...) به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بعید می‌دانم در لرستان بخواهیم ادامه تحصیل را خاتمه دهیم، اما اختیاراتی را به مدیران کل برای این امر داده‌ایم، چنانچه در منطقه‎ای مجبور باشند سال تحصیلی را خاتمه دهند این کار را انجام خواهند داد.

بطحایی عنوان کرد: در خوزستان امکان اینکه بخواهیم ادامه تحصیل را خاتمه دهیم وجود دارد، چون بسیاری از مدارس در اختیار نیرو‌های امدادی و نهادهاست؛ اما در پلدختر تدابیری اندیشیده شده تا مدارس به فعالیت آموزشی خود اقدام کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان