تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

بارش در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی هواشناسی استان خراسان شدت بارش‌ها از سامانه قبلی بیشتر خواهد بود.
بارش در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی
رویداد۲۴ حجت شایانفر عنوان کرد: براساس اطلاعیه‌ای که روز چهارشنبه از سوی هواشناسی صادر شده به تمامی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های بحران مدار و عملیاتی نیز هشدار‌ها داده شده و مجدد نیز روز گذشته اخطاریه دیگری صادر گردید که به تمامی دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی افزود: تا جایی که شهر‌ها امکانات داشته‌اند لایروبی و بازگشایی مسیر‌ها صورت گرفته و نقاطی که با مشکل مواجه بوده‌اند، رفع شده و اکنون تمامی نیرو‌ها و تجهیزات در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی هواشناسی شدت بارش‌ها بیشتر از سامانه‌های قبلی خواهد بود.

وی در همین خصوص از شهروندان خواست؛ همکاری لازم را داشته باشند و به هشدار‌هایی که داده می‌شود، توجه کنند.

شایان‌فر همچنین بیان کرد: با توجه به این که به زیرساخت‌ها در مناطق کوهستانی خسارت‌هایی وارد شده از شهروندان می‌خواهیم از حضور در این مناطق پرهیز کنند.

وی بیان کرد: در نیشابور، اطراف بینالود و ارتفاعات هزار مسجد ممکن است این مشکلات بیشتر وجود داشته باشند، هرچند براساس آنچه اعلام شده در تمامی استان خراسان رضوی سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت، ولی آنچه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در مناطق جنوبی، شرقی و شمال شرق استان فعالیت سامانه بارشی بیشتر خواهد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به شدت بیشتر سامانه نسبت به قبل اخطاریه‌های لازم صادر و سطح هشدار بالاتر برده شده است.

شایان فر گفت: از آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و فرمانداری‌های تمام شهرستان‌ها خواسته شده در مناطقی که سیل بند و بند خاکی دارند در بالادست مراقبت لازم را داشته و اگر در جایی احتمال خطر وجود داشت سریعأ اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مجموع میزان خسارت‌های وارد شده در ابتدای فروردین‌ماه به‌دلیل وقوع سیل در بخش‌های مختلف استان، ۲۰۵ میلیارد تومان بوده که بیشتر مربوط به بخش کشاورزی و سپس تاسیسات زیربنایی به خصوص در بخش راه بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی همچنین گفت: در سیل اخیر یک نفر براثر هجوم غیر مستقیم سیلاب در کنار کشف رود جان خود را از دست داده است.

وی همچنین اظهار کرد: در واحد‌های روستایی شهر‌های استان خراسان رضوی در مجموع به ۹۷۷ واحد خسارت وارد شده که ۵۷۴ واحد مشمول بازسازی و ۳۹۳ واحد مشمول تعمیرات هستند همچنین در واحد‌های شهری به ۹۴ واحد خسارت وارد گردید که ۴۸ واحد مشمول بازسازی و ۴۶ واحد دیگر مشمول تعمیرات هستند.

شایان‌فر در ادامه از شهروندان خواست؛ خبر‌ها را فقط از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند و توجهی به شایعات نداشته باشند در این شرایط مدیریت افکار عمومی و عدم توجه به شایعات بسیار مهم است.

وی بیان کرد: بدون شک اخبار و اطلاعات لازم از طریق رادیو، صدا وسیما و رسانه‌های رسمی صادر خواهد شد.

بیشترین حجم بارش در قسمت‌های شرق و جنوب استان

در همین خصوص رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی به ایسنا گفت: تمام شهرستان‌های استان خراسان رضوی درگیر بارش هستند.

یحیی قائنی پور افزود: انتظار داریم امشب بیشترین حجم بارش در قسمت‌های جنوبی استان باشد و از فردا بعداز ظهر به بعد در کل استان بارش‌ها افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: در نوار شرقی و نیمه جنوبی نیز بارش‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای تمام شهر‌های استان خراسان رضوی اخطاریه‌های لازم صادر و خواسته شده تمامی شهر‌های استان در آماده باش باشند.

وی افزود: بیشتر بارش‌ها در شرق و جنوب استان خراسان رضوی خواهد بود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان