تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

شکایت هلال احمر از سعید قاسمی/ هیچگاه لباس و نشان خود را به نیروی نظامی نداده‌ایم

در پی انتشار ویدئویی از سعید قاسمی، یکی از فرماندهان بازنشسته نظامی درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر ایران، در اطلاعیه‌ای از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد.

شکایت هلال احمر از سعید قاسمی/ هیچگاه لباس و نشان خود را به نیروی نظامی نداده‌ایم

رویداد۲۴ در پی انتشار ویدئویی از سعید قاسمی، یکی از فرماندهان بازنشسته نظامی درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر ایران، در اطلاعیه ای از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

«هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان‌واره و لباس خود را به نیروهای نظامی نمی دهد. این نهاد بین المللی طبق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی طرف است، زیرا کار مهمی به نام حمایت از انسانیت و کمک به افراد غیرنظامی دارد.

اگر فرد یا نهادی از نشان و لباس جمعیت هلال احمر ایران در مسیری مغایر با اهداف و اصول این نهاد بین المللی سوءاستفاده کرده، قطعا بدون اجازه و هماهنگی این جمعیت بوده است که اگر قرار بر هماهنگی و اجازه هم باشد، قطعا اجازه چنین اقدامی داده نمی‌شود.

بدین ترتیب به دنبال اقرار سعید قاسمی، از فرماندهان سابق نظامی به استفاده از پوشش هلال احمر برای اهداف نظامی در زمان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از وی به مراجع قضایی شکایت کرده و حق پیگیری این موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه برای خود محفوظ می داند.»

بنا بر این گزارش، سعید قاسمی، سپاهی دیروز، خود را در جایگاه نظریه پرداز امروز می‌بیند؛ حرف‌هایی می‌زند که گاه به عواقب آن نمی‌اندیشد. 

سردار سعید قاسمی در گفت‌گوی تصویری خودش از  اطلاعاتی خبر داده بود که احتمالا در قالب اسرار نظامی باشد: «ما هلال احمری‌هایی بودیم که برای آموزش نظامی نیرو‌های مجاهدین رفته بودیم.»

به گفته قاسمی، کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان پوشش آن‌ها را برای آمریکایی‌ها افشا کرده است. اما ایران هیچگاه این موضوع را تایید نکرده بود تا اینکه سردار قاسمی بار دیگر روبروی دوربین قرار گرفت و جملاتی گفت که نباید!
 
قاسمی در این گفت‌وگو که در شبکه اینترنتی آپارات به نمایش در آمده گفته این خانم {کریستین امانپور} هم ولایتی ما، که همه سیاستمداران ما دوست دارند با ایشان صحبت کنند از آقای احمدی نژاد گرفته تا روحانی و به نظر می‌رسد یک خواهر خواندگی با مقامات دولتی ما دارند، این بی‌شرف جاسوس سی ان ان، ما را افشا کرد.

قاسمی در بخشی از اظهارات خود گفته در بوسنی در قلب اروپا اتفاقاتی افتاد. با القاعده‌ای‌ها با هم بودیم. از ما استیل گرفتند. مجاهدین از سر تا سر دنیا آمدند و یک اتفاق جدید رقم خورد و یگان‌های جهادی مسلمان تشکل شدند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
1
این آقا میگه این کارو کرده.... بعدش شما میگی نکردم..
نظرات شما
پیشخوان