تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
رکوردشکنی به مدد افزایش قیمت کالایی و ارز

رشد خیره‌کننده ۴ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز ۴ هزار و ۱۱ واحد رشد کرد و به رکورد ۲۰۳ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.

رشد خیره‌کننده ۴ هزار واحدی شاخص بورس تهران

رویداد۲۴ بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز تا لحظه تنظیم این گزارش ۴ هزار و ۱۱ واحد رشد کرده و به رکورد ۲۰۳ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن ۱۱۰۹ واحد رشد کرده و به رقم ۴۰ هزار و ۵۷۱ واحد رسید.

ارزش روز بازار به بیش از ۷۸۱ هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران بورس تا کنون بیش از ۲.۵ میلیارد برگه سهام اوراق حق‌تقدم به ارزش ۶۰۵ میلیارد تومان داد وستد کردند.

امروز عمده نماد‌های بورس شامل فارس، پارسان، شپدیس، وبملت، رمپنا، وغدیر، اخابر همگی در رشد شاخص مؤثر بوده‌اند.

همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱۱۵۶ واحد تقویت شده و تا این لحظه به رقم ۵۸ هزار و ۷۸۰ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هموزن ۷۷۶ واحد رشد کرده و به رقم ۲۸ هزار و ۲۹۳ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور ۴ هزار و ۸۷۳ واحد رشد کرده و به رقم ۲۳۰ هزار و ۴۲۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳ هزار و ۱۲ واحد رشد کرده و به رقم ۱۵۳ هزار و ۸۹ واحد و شاخص بازار دوم بورس با رشد ۷ هزار و ۷۲۶ واحد به رقم ۳۹۲ هزار و ۵۹۲ واحد رسید.

همچنین شاخص فرابورس ایران نیز تا این لحظه ۵۷ واحد رشد کرده و به رقم ۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به رقم ۱۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس تا این لحظه بیش از ۷۲۰ میلیون برگه بهادار اوراق و حق‌تقدم به ارزش ۲۹۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین عمده نماد‌های فرابورسی مانند مارون، زاگرس، ذوب، دماوند، شاوان، هرمز، شراز، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

کارشناسان از جمله سیدفرهنگ حسینی معتقدند، عمده دلیل افزایش شاخص بورس اوراق بهادار تهران افزایش نرخ ارز در بازار و افزایش قیمت کالا‌های اساسی در سطح دنیا است که این دو بازار بر یکدیگر اثر دارند.

همچنین کارشناسان عنوان می‌کنند، انتشار گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی در سال ۹۷ که با سودآوری همراه بوده و نیز پیش‌بینی سودآوری شرکت‌ها در سال ۹۸، باعث تقویت شاخص‌های بورس و در نتیجه شاخص کل می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان