تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

صعود گنج‌زاده به فینال کاراته وان مراکش/ ۲ طلا و ۴ برنز در انتظار ایران

در پایان دومین روز لیگ برتر کاراته وان که در شهر رباط مراکش جریان دارد، ۴ نماینده کشورمان به دیدار فینال و رده بندی راه یافتند.
صعود گنج‌زاده به فینال کاراته وان مراکش/ ۲ طلا و ۴ برنز در انتظار ایران
رویداد۲۴ در ادامه لیگ برتر کاراته وان مراکش که با حضور ۶۶۱ کاراته کا از ۷۸ کشور در شهر رباط پیگیری شد ۱۰ نماینده ایران به روی تاتامی رفتند که در پایان گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم فینالیست شد و عباسعلی، پورشیب و اباذری به دیدار رده بندی راه یافتند.

روز گذشته نیز علی اصغر آسیابری به دیدار نهایی راه یافت و طراوت خاکسار به مسابقه رده بندی رسید. به این ترتیب در روز پایانی ۲ نماینده ایران برای مدال طلا و ۴ کاراته کا نیز برای مدال برنز به میدان می‌روند.

در جریان رقابت‌های روز دوم نتایج زیر بدست آمد:

سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم، در دیدار اول خود حریفی از روسیه را ۶ بر یک شکست داد. سپس نماینده مصر را ۲ بر یک از پیش رو برداشت. در ادامه مقابل کاراته کا هلندی یک بر صفر پیروز شد.
در نیمه نهایی مقابل صالح اباذری ۳ بر یک به برتری رسید و فینالیست شد.
او فردا برای کسب مدال طلا به مصاف آلپ ارسالان یامان اوغلو از ترکیه خواهد رفت.

در همین وزن صالح اباذری، نماینده تایلند را در نخستین مبارزه شکست داد. سپس حریف مجارستانی را ۳ بر صفر شکست داد. در سومین مسابقه حریف هلندی را ۷ بر صفر مغلوب کرد و به نیمه نهایی رفت.
اباذری پس از آنکه مقابل سجاد گنج زاده نتیجه را واگذار کرد به دیدار رده بندی راه یافت.
او برای کسب مدال برنز فردا به مصاف طا‌ها تارک محمود از مصر می‌رود.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب پس از استراحت در دور نخست، ابتدا حریفی از چین تایپه را ۲ بر یک شکست داد. در ادامه کاراته کایی از فرانسه را ۳ بر ۲ مغلوب کرد و در مقابل ریاتارو آراگای ژاپنی دارنده یک طلا و ۲ نقره جهان ۴ بر یک نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.
پورشیب در این گروه با نتیجه ۵ بر یک از سد کاراته کا آذربایجانی گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت. او فردا برای کسب مدال برنز با اوگور آکتاش ترکیه‌ای مبارزه می‌کند.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم حمیده عباسعلی، ابتدا بر نماینده بلژیک ۲ بر صفر غلبه کرد. در بازی دوم مقابل حریف ژاپنی پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو برنده تاتامی شد.
او در سومین مبارزه مقابل کاراته کایی از ترکیه قرار گرفت و ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به گروه شانس مجدد رفت و موفق شد در اولین دیدار حریف کره‌ای را ۸ بر صفر شکست دهد و سپس ۲ بر صفر بر نماینده فرانسه پیروز شد و به مبارزه رده بندی رسید و فردا برای کسب عنوان سومی با آیاکا سایتو از ژاپن مبارزه خواهد داشت.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، رزیتا علیپور ابتدا نماینده سوئیس را با نتیجه ۶ بر ۴ از پیش رو برداشت و در دومین پیکار موفق شد حریفی از برزیل را یک بر صفر مغلوب کند.
او در مبارزه سوم مقابل ژائوایان یین چینی نفر اول رنکینگ و نایب قهرمان جهان یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.
علیپور در این گروه ابتدا به مصاف حریفی از هلند رفت و۲ بر صفر به برتری رسید. در دومین مبارزه مقابل نماینده فرانسه ۶ بر ۴ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

شیما آل سعدی دیگر نماینده این وزن بود که در اولین دیدار خود مقابل حریفی از برزیل ۲ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی قراری زاده در اولین دیدار نماینده فرانسه را ۵ بر ۴ از پیش رو برداشت. سپس حریف پرتغالی را یک بر صفر برد. در سومین مبارزه مقابل نماینده سنگال ۲ بر یک به برتری رسید. اما در دیدار مقابل حریف قزاقستانی ۴ بر صفر مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهدی خدابخشی دیگر نماینده این وزن ابتدا حریف مصری را با نتیجه ۲ بر صفر پشت سر گذاشت. در ادامه نماینده آمریکا را ۴ بر صفر شکست داد. در سومین دیدار مقابل حریفی از مقدونیه ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

علی فداکار نیز دیگر کاراته کای این وزن بود که یک بر صفر نتیجه را به حریف فرانسوی واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در کاتای انفرادی، ابوالفضل شهرجردی در گروه ۳ قرار داشت و حریفانی از هنگ کنگ، اسپانیا، مجارستان، ۲ کاتاروی ژاپنی و ایتالیا همگروهی‌های وی بودند. او در دور نخست امتیاز ۲۳.۹۴ را بدست آورد و به عنوان نفر چهارم راهی دور بعد شد، اما در دور دوم با امتیاز ۲۳.۷۲ در گروه خود در مکان هفتم ایستاد و از راهیابی به مرحله بعد بازماند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان